Dag 18 Benoa, Sanur Beach en Kecak & vuur dans - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Dag 18 Benoa, Sanur Beach en Kecak & vuur dans - Reisverslag uit Benoa, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Dag 18 Benoa, Sanur Beach en Kecak & vuur dans

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

28 Augustus 2010 | Indonesië, Benoa

Vandaag proberen uit te slapen tot 08:00 h. Dit is wederom weer niet gelukt. 06:15 h stonden ik weer naast het bed. Wies lag nog op bed uit te rusten met de ogen dicht. En ik ging een selectie van de foto’s maken en uploaden. WiFi kost hier voor 3 uurtjes 50.000 rupia ( is € 5,00). Het is wel een snelle verbinding en ik kan dit op de kamer doen, hoeft niet meer naar de lobby om te internetten.
Samen met mijn ouders hebben een taxi gehuurd om een beetje rond te koetsen. Hij vroeg voor 4 uurtjes 250.000 rupia (= € 25,00). We zijn om 13:00 h vertrokken.
We hadden eerst nog een meeting met en hostes van Panorama/Fox. Hij vertelde het een en ander maar de prijzen waren zo duur dat iedereen maar zelf iets ging ondernemen.
We zijn dus om 13:00 h vertrokken naar Sanur Beach. Zijn niet naar het centrum geweest, maar naar een stuk waar ze gingen vliegeren. Helaas waren er maar weinig vliegers in de lucht. Wel geteld 3 grote vliegers van 3 kleine kinderen. Als je in Indonesië bent dan heb je het idee dat iedereen die een brommer heeft, de helm op het hoofd is vast gegroeid. We zagen dus een visser met een valhelm op het hoofd te vissen in zee. Vanuit Sanur zijn we naar Kuta Beach gegaan naar een goedkopere winkel mall. Deze mall lag naast een andere mall, die heel duur was. Daar kan mijn limited van mijn credit card niet tegen op. Mijn limited zou wisselgeld c.q. klein geld zijn. Door de mall wat gelopen en toen verder gereden naar Uluwatu voor de kecak & vuur dans. en de zonsondergang. Tegen deze tijd zou ook de zonsondergang zijn maar die was niet te zien door de bewolking. Dit is hetzelfde verhaal als die in Jogjakarta van Rama en Sinta. Alleen hier werd het verhaal verteld uit de ogen van de apen. De kecak dans is dan ook bekend onder de apen dans. Het enige verschil is dat de gamalan weg is en dat de dansers “kecak, kecak, kecak” en dit wel misschien duizend keer herhaald. Dit was minder irritant dan de gamalan muziek. De vuurdans is dat een aap in een kring van vuur zit vast gebonden en dan op eens losbreekt en de ring van vuur met de voeten uit elkaar trapt.
Toen terug naar het hotel. We hadden dus 250.000 rupia afgesproken voor 4 uurtjes. We waren dus in totaal 8 uurtjes met de chauffeur en auto onderweg. Hij vroeg hiervoor 450.000 rupia terwijl al onderling hadden afgesproken dat we 60.000 rupia zouden betalen. Dit omdat hij heel voorzichtig reed en geen risico’s nam en hij was een goede gids.
We zijn gaan eten in het hotel. Daar hadden we nog de aandacht van de house band. Mijn vader vroeg iedere keer Maleisische liedjes aan van vroeg. En die gasten speelde alles wat hij vroeg.

  • 28 Augustus 2010 - 14:29

    Klara:

    Dat is toch wat dat vroeg wakker zijn, maar dan heb je wat van de dag. en inderdaad de foto's, die zijn prachtig en een mooie herinnering aan deze reis.
    Dus daar weten ze de prijzen ook. Komt natuurlijk door de toeristen.
    toch grappig die gasten van de band. Nou,probeer ook wat te rusten en veel plezier en tot morgen ?
    Groeten.

  • 28 Augustus 2010 - 15:51

    Jean-Pierre En Anoek:

    Hey vroege vogels!

    Als je vroeg opstaat heb je wel meer van de dag ;-). Zonde dat er maar weinig vliegers waren. Misschien worden veel mensen daar geboren met een helm op de kop haha.
    Wel fijn dat de muziek deze keer minder irrtant was en natuurlijk leuk van de huisband dat ze alle oude liedjes speelde.
    Tot de volgende keer!
    Trouwens, als jullie terugkomen, dan ben ik In de kost, zit ik ergens in amsterdam. Heel misschien dat ik wat kan regelen dt ik even naar schiphol kan komen. Kan niets beloven.

    Groetjes ons

  • 28 Augustus 2010 - 23:18

    Joshua Keesmekers:

    En ik dacht tot jullie op vakantie zijn. Maar volgens mij ben jij daar ook treinen aan het controleren (zwart je reis aan het terug verdienen hahaha) altijd zo vroeg op.

    Volgens mij zijn jullie een nul vergeten. en anders kunnen jullie echt afdingen of beter gezegd prijs bepalen.

    Jullie hebben 8 uurtje met hem rond gereden dat is bij mij 500.000rupia en jullie betaalde 60.000rupia maar ik denk dat dat wel 600.000rupia is betaald.

    Dan hebben jullie die man wel goed betaald voor zijn veilige rij stijl

    Tot blogs

    Groetjes Joshua

    P.S
    morgen de GP België

  • 29 Augustus 2010 - 06:04

    Djeems & Margriet:

    Leuk verhaal!

    Zoals Joshua al zei "Afdingen is een vak apart!".

    Het is nu zondagochtend (08.oo uur) en ik dacht dat het aan mij lag toen ik de tekst las... maar Joshua heeft om 01.00 's nachts nog het hele foutje kunnen analyseren.

    Hij heeft ook nog gelijk. Toch nog effe een uurtje langer blijven liggen Mick.

    Volgens buienradar.nl blijft het de volgende drie uur droog dus snel effe op de fiets stappen.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Benoa

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 3571
Totaal aantal bezoekers 21175

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: