Dag 21 Op weg naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Dag 21 Op weg naar huis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Dag 21 Op weg naar huis

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

31 Augustus 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Terwijl ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig op weg naar Kuala Lumpur. Ons avontuur in Indonesië zit erop. Het was een heel prachtige reis geweest. Gisteren tijdens het snorkelen heb ik met de gids gepraat over het leven en verdienen in Indonesië. Wies had haar verteld dat wij Sumatra, Java en Bali hadden gedaan. En toen begon zij te huilen. Zij was 12 jaar geleden alleen vertrokken uit Sumatra. Zij is een Batak Toba. En een paar jaar geleden is zij met man en kinderen. Terug gegaan om haar moeder te bezoeken toen zij 70 jaar was. Zij vertelde mij dat zij spaarde om naar haar familie in Sumatra te gaan. En dat wij spaarden om op vakantie te gaan. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat wij voor deze reis 4 jaar hebben gespaard. En dat wij niet zo rijk zijn als men denkt. Maar als ik de mensen zie dan zijn ze op hun manier heel gelukkig desondanks dat zij, in onze ogen, het minder hebben. De vraag is nu, is dat zo? Wat we wel hebben geleerd is dat je met minder ook gelukkig kan zijn en dat geld voor velen geen issue is.
Als we mogen kiezen tussen de 3 eilanden die we hebben aan gedaan, dan heeft Sumatra ons hart gestolen. Ruig landschap en heel vriendelijke mensen. Dan vergeten we de slechte hotels en wc’s even. Java was het eiland van weelde en cultuur en kunst. Dat was ook prachtig. En Bali is leuk voor de jeugd en niet voor ons. Het is goed voor uit te rusten na zo’n lange reis en voor te bereiden op de lange tocht terug.
De laatste dag hebben Wies en ik aan het strand gezeten. Als je op Bali bent moet je ook het strand gevoel krijgen. Nou we hebben onder een afdak, gelijk een pergola, gezeten en non-alcoholische cocktail genuttigd. Op het strand was het warm. Je staat op het strand en je begint gewoon te zweten. En ik kan zweten. Daarna nog even een douche genomen en toen ons geestelijk voorbereid op de terug reis.
Als ik ons avontuur in een notendop mag beschrijven dat is het een heel mooi, fantastisch reis.


  • 31 Augustus 2010 - 15:59

    Ellen:

    Wat goed om te horen dat jullie genoten hebben!
    Een heel goede, rustige en vooral veilige terugreis gewenst en tot snel!

  • 31 Augustus 2010 - 16:04

    Truus En Klara:

    nou heel hartelijk dank voor jullie blog.
    Groeten en tot woensdag ?!

  • 31 Augustus 2010 - 16:52

    Joshua Keesmekers:

    ik vind het bijhouden van een blog leuk en dan kun je al een sneak preview van wat jullie ons gaan vertellen
    ik heb genoten

    kom goed en (uitgerust thuis) waarschijnlijk niet!!!!!!!!

    morgen eerste lesdag maar om rond 12 ben ik bij jullie en dan gaan jullie me alles vertellen

    tot woensdag

  • 31 Augustus 2010 - 20:11

    Paul:

    Fijn om te horen en lezen!!! dat jullie zo genoten hebben. Goede reis en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 21173

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: