Dag 16 Van Malang naar Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Dag 16 Van Malang naar Kalibaru - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Dag 16 Van Malang naar Kalibaru

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

26 Augustus 2010 | Indonesië, Kalibaru

Vanmorgen om 00::30 h opgestaan, laat ik net aan de race zijn en we moeten nog naar de Bromo. Met kleine busje ergens heen gereden toen zijn we overgestapt op kleine Toyota jeeps. Dit was wel spannend. Eerst zijn we naar een locatie geweest waar we de zonsopgang goed kunnen zien. De meisjes werden wel lastig gevallen door de locale jongens. De zonsopgang was prachtig. Toen zijn we gaan lunchen en toen kreeg Wies de race. De WC jongens hebben veel verdient aan Wies. Ik moest ook maar op een franse WC kan ik niet mijn ding doen. Toen een WC gezocht met een pot. Hurkend erop mij helemaal leeg laten lopen.
Vanuit hier met de jeep naar de voet van de Bromo gereden. Wat een rit. De weg was zoals die 20 jaar geleden ook was, was nog steeds hetzelfde. Vol met kuilen, smalle stukken en heel steil. Ik vond het prachtig, maar volgens mij de rest iets minder. Toen over de steppe a la Parijs Dakar gereden. Na een tijdje heb ik de chauffeur gevraagd of hij iets rustiger kon rijden. Want de mede passagiers werden een beetje ziek en kregen last van de rug. Voor mij had hij best iets harder gemogen. Er was een jaarlijks feest op de Bromo. Wat een drukte. De locale hindoe bevolking gaat offers brengen. Men gooit dan geiten, kippen en groenten in de krater. Maar in de krater staan dan weer mensen die alles opvangen en consumeren. Wies en ik zijn niet de trappen opgelopen omdat we toch te ziek waren om de trappen op te lopen. Maar van de rest gehoord dat het niet de moeite waard was. Veel te veel mensen en ze waren onbeschoft. Je kon er nog niet eens de krater in kijken. Dat had ik 20 jaar geleden toch beter zicht.
De tocht naar de Bromo en de zonsopgang is zeker de moeite waard om te doen. Echter dan wel gezond zijn en niet ziek.
Na de Bromo zijn we naar Kalibaru gegaan voor de overnachting.
Wel nog naar en plantage en weeshuis geweest. We kregen daar een rondleiding door een prachtige tuin en aansluitend zijn we over de sawa gelopen. Wat een rust heerst hier in de sawa’s. Bij terug komst werden we nog getrakteerd op en verschillende dansen van de kleine kinderen.

  • 26 Augustus 2010 - 14:15

    Klara:

    Och arme, toch steeds diarree. De belangrijke dingen hebben jullie toch gezien. Maar volgens mij is de reis erg vermoeiend en zeker als je, je niet lekker voelt. Beterschap en enjoy.
    Groeten

  • 26 Augustus 2010 - 14:18

    Djeems & Margriet:

    Geweldig avontuur toch!

    Jammer van de diaree..... maar gelukkig geen gamelan orkest.

    Groetjes vanuit het regenachtig Maastricht.

  • 26 Augustus 2010 - 17:55

    Joshua Keesmekers:

    Diarree zijn jullie nog steeds aan de race (wie heeft gewonnen????)
    go jullie zullen wel een paar kilo lichter zijn
    beter schap
    Groeten uit het benauwde Geleen

  • 27 Augustus 2010 - 05:50

    Truus:

    Benauwd Landgraaf kan toch zeker niet achterblijven. . .

    zonder gamelan overigens.

    tjonge, jonge, wat jullie niet allemaal te zien en te horen krijgen. Hebben we het nog niet over eten en drinken. Prachtig, wat een avontuur.
    Ik ga de foto's bekijken, ook daarin is het avontuur te zien. Dank daarvoor.

    Groetjes, Truus

  • 27 Augustus 2010 - 07:20

    Paul:

    Misschien hadden jullie met je kont over die krater moeten gaan hangen. Hadden jullie, maar ook de hindoes een mooi uitzicht gehad.
    Beterschap maar blijf vooral genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kalibaru

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 21162

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: