Dagje rust - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Dagje rust - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Dagje rust

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

14 Augustus 2010 | Indonesië, Samosir

Om 06:30 h werd er op de deur geklopt. Dit was onze wekker. Om 07:30 h op het terrasje voor de kamer gezeten in de zon en uitkijkend op het Tobameer. Je hoort het gekabbeld van het water tegen de kade. Wat een rustgevend geluid. Dadelijk eten en dan facultatief een boottocht naar een batik museum. Mijn ontbijt bestaat uit nasi goreng. Een Indonesisch ontbijt. De boten staan al klaar voor vetrek. Het motor geluid van de diesel verstoord eigenlijk mijn serene rust. Echter ik ben op vakantie en dit mag de pret niet drukken. Het zal een zonnige en warme dag worden.
Met boot naar een batak dans show. Op de boot hadden we een bandje die muziek maken in het bahasa Indonesia. Het werd een unplugged versie met traditionele muziek instrumenten en akoestische gitaren. Dit was een leuke show. Nadat we de bataken dans show hadden gezien zijn we naar het Honeymoon eiland gegaan om te zwemmen. We hebben niet gezwommen omdat ik het eng vond met al die stenen en algen. Er zijn een paar van onze groep gaan zwemmen. Het schijnt heerlijk geweest te zijn.
Na het zwemmen hebben we lunch gehad op de boot. Na de lunch naar het hotel gevaren en tijdens de vaart wederom een optreden van de band. Maar nu met een traditionele vest en hoed op. De 4 jonge meisje op de boot moesten het ontgelden in de zin dat ze naar voren werden geroepen.
We zitten nu op de kamer te wachten dat we kunnen internetten. Nu op dit moment steekt er een storm op. We zien heel heel donkere wolken op ons afkomen en het meer is zeer onrustig. We gaan vanavond in een restaurant eten waar ze echte Indonesische serveren. Maar we moeten dit lopen. We gaan met de hele groep.
Nu gaan we kijken of het internet café open is. Tot morgen.

• 14 Augustus 2010 - 10:07

Jean-Pierre En Anoek:

Hey mam en mich!
    Is lekker vroeg opstaan daar. Wel een lekker ontbijtje ;-). Is wel leuk van t bandje enzovoort. Heel veel plezier! Tot morgen met een bericht :-).
    Groetjes Jean-Pierre en Anoek

• 14 Augustus 2010 - 11:07

Riekie:

Kun je de storm vergelijken met hier? Ik hoop dat het eten heeft gesmaakt.

• 14 Augustus 2010 - 11:19

Madita:

Klinkt allemaal wel zeer goed.
    Ik hoop dat storm niet heftig is.

Groetjes Madita

• 14 Augustus 2010 - 11:21

Joshua Keesmekers:

is wel vroeg op vakantie 06:30 h en dan het om 07:30 h kabbelende water tegen de kade heerlijk toch
    jullie komen wel heel relax terug denk ik ik ben gisteren naar mijn vader en Emmy geweest en daarna thuis gekomen en toen rond de klok van 9 naar het cafe en met het busje terug gegaan was gezellig geweest

groetjes Joshua

• 14 Augustus 2010 - 14:38

Ellen:

Vanaf vandaag volg ik jullie avonturen ook.
    Heel leuk om te lezen wat jullie ervaringen zijn,

ENJOY!

• 14 Augustus 2010 - 15:41

Klara:

Wat een ervaring en inderdaad : rust, rust en nog eens rust. en dan de typische Indonesische zang, dans en eten. Hier heeft vandaag ook tot nu de zon geschenen. Vandaag 14 km. gaan wandelen bij de Heuvelland4daagse, met Marjo en Loes.Morgen ga ik alleen met Loes, Marjo heeft een wandelmaatje en dat gaat niet met mij erbij.3 is lastig lopen en praten.
    Nou dalijk snijbonen stampot met gehaktsaus a la Klara en wat handwerken na afwas en hondjes uitlaten. Tot morgen. P.S. lukt het slapen daar ?

• 14 Augustus 2010 - 17:15

Djeems & Margriet:

...drie keer warm eten per dag dan mag je wel een wandeling maken....selamat makan!