Van Medan naar Brastagi - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Van Medan naar Brastagi - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Van Medan naar Brastagi

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

12 Augustus 2010 | Indonesië, Medan

Mijn eerste teleurstelling is al binnen. Toen ik uit het vliegtuig stapte rook ik geen kretek. 20 jaar geleden was dit wel het geval. En je zag dan ook iedereen roken. Nu schijnt het dat iedereen toch aan hun gezondheid denkt. J Yeah right. Volgens mijn zijn de regels om binnen in openbare ruimtes te roken zeer sterk aangescherpt.
Nadat we geland waren op Medan Airport, werden opgewacht door een Indonesische medewerker c.q. gids van Fox. Deze gids sprak Nederlands. Van Medan zijn we via een “toeristische” route richting Brastagi. Dit dorpje ligt op 1400 m hoogte.
Onze eerste indruk was dat het nog steeds een niet georganiseerde bende is. In het verkeer rijdt iedereen maar raak. Zowel de aan overvloed aanwezige brommers en brommers met zijspan. Voor zowel personen als goederen vervoer. We hebben er geen gezien die zaten met plakband in elkaar. 20 jaar geleden waren er geen stoplichten. Nu zijn er wel aanwezig. Echter vaak worden zie niet gebruikt. Het lijkt erop dat de mensen denken dat het straatverlichting is of straat versiering.
De werk mentaliteit kun je vergelijken met die van Vixia. 1 persoon werken en 3 keken ernaar. Als men de werkplaats ziet dan, kan men dit vergelijken met het schuurt bij mij achter. Klein en veel te veel rotzooi. Echter voor hun is dit geen belemmering. Dan wordt er gewoon buiten het schuurtje alles neer gelegd.
Onderweg hebben we vliegende honden gezien. Deze zaten opgesloten in een kooi, voor de verkoop. Ze schijnen een goede potentie verhoging te hebben. Ik denk dat ik dit aan mij laat voorbij gaan. We hebben daar ook Durian gegeten. Deze vrucht stinkt maar is wel lekker. Men mag deze vrucht niet vervoeren in bussen en treinen. Ik ben ook voor de gek gehouden. Ik wou een fles water kopen. Deze kost 3.00 rupia (is ongeveer € 0,30) Ik ga hem 5.000 rupia en hij deed alsof hij iet kon wisselen. Hij kwam op het slimme idee om dan niet 1 flesje te kopen maar 2. Want hij zag dat ik wel 6.000 rupia had. Dus ben ik maar overstag gegaan om 2 flesjes te koepen voor € 0,60. Poeh poeh.
De tocht door de bergen is ook een hele beleving. Op de smalle bergpassen wordt gewoon ingehaald en gehoopt dat de tegenligger gas terug neemt. Doet hij dit niet dan toetert hij en hoopt dan de andere gas terug neemt.
Vandaag wordt onze eerste nacht in Indonesië. We zitten in het Sibayak hotel in Berastagi. Ik heb tot nu toe nog geen internet gehad. Om dit te bloggen. Zodra ik internet heb, dan zal ik alles in 1 keer bloggen tot wat ik tot nu toe heb geschreven.

  • 13 Augustus 2010 - 08:58

    Ramond:

    Haha voor € 0,30 opgelicht worden :D lijkt Zuid Afrika wel ;)

    Geniet ervan!

  • 13 Augustus 2010 - 09:41

    Joshua Keesmekers:

    het is nu 11.30u bij ons ben net naar de fysiotherapie geweest ga dade lijk om 13:20 de bus pakken naar Susteren

    En wat is het fijn om te horen dat jullie goed zijn aan gekomen. Oh...ja 1 tip van mij als je heb geblogd lees het 1x na voor dat je het post. Maar voor de rest is het wel leuk, om te lezen dat het jullie goed is bevallen de reis. was de reis ook meegevallen voor je ouders.

  • 13 Augustus 2010 - 10:02

    Riekie:

    Geniet ervan.
    Het lijkt de zwarte markt wel!!

  • 13 Augustus 2010 - 10:06

    Jean-Pierre En Anoek:

    Hoi Wies en Michael!

    Super leuk om jullie avonturen te horen het klinkt als een hele ervaring!! Pas maar op voor oplichters en het verkeer! We zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen! Groetjes aan iedereen!

    Groetjes Jean-Pierre en Anoek

  • 13 Augustus 2010 - 10:13

    Klara:

    Nou zeg dat is een hele belevenis. Het is toch een heel andere wereld. Ik ben wel blij dat jullie dit gemaild hebben, weet ik dat de reis zover goed is gegaan. Groeten ook aan je ouders ,

  • 13 Augustus 2010 - 18:22

    Djeems & Margriet:

    Nou die 30 eurocent overleef je nog wel in vergelijking met het vinden van een geschikt toilet......komen er ook nog foto's

    Have fun!

  • 14 Augustus 2010 - 10:43

    Ramond:

    Foto's van dat toilet.... Ik weet niet of ik die wel wi, zien ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Medan

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 21181

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: