dag 12 Van Wonosobo naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu dag 12 Van Wonosobo naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

dag 12 Van Wonosobo naar Jogjakarta

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

22 Augustus 2010 | Indonesië, Jogjakarta

Nadat we hebben uitgeslapen en ontbeten zijn we richting de Boroboudour gegaan. Dit is een indrukwekkend wereld wonderen. We hadden een Nederlandse gids die een goede uitleg gaf over de grond principes van het boedisme. Veel is mij ontgaan want ik was alleen maar foto’s aan het maken. We zijn van de hel via de aarde en dan de hemel naar nirwana gegaan. Ik dacht als ik nirwana haal dan voel ik verlichting van het leven. Het enige dat ik voelde was de warmte en het trappen lopen. Het zijn vrij hoge treden die je moet betreden. Wies heeft ook nirwana gehaald en 3 keer rond gelopen. Dit heeft een betekenis gelijk aan de vader, de zoon en heilige geest. In het boedisme is dit iets anders. Daar ik in Nederland niet gelovig ben, ben ik het hier ook niet. Dus ik heb geen 3 rondjes gelopen. Dus mijn wensen komen niet uit. Wies en ik hebben de Budha in de stulpa aangeraakt. Dit betekent dat we 3 wensen mochten doen. Die van Wies zullen uitkomen maar die van mij niet.
Na de lunch hebben we een desa tocht gedaan met paard en wagen. De wagentjes zijn erg klein en Wies en ik zaten wel erg krap. De menner lachte alweer toen de wagen omhoog kwam toen Wies erin stapte en toen helemaal toen ik er ook nog in ging. Dit was wel lachen. Een wandel tocht door de desa werd ons laten zien hoe de mensen leven en wat ze doen. We hebben gezien hoe tempe werd gemaakt, cassave kroepoek, matten en mandjes. Er is maar 1 persoon c.q. familie die iets doet. Dit wordt dan bewerkt stellig door het hele dorp. Het hele dorp verzorgd de grondstoffen en de winsten worden dan ook gegeven aan het dorp. Dit is het pure communisme, echter hier wordt dit niet gezien als communisme maar als samenhorigheid. Dit is prachtig om te zien. Met paard en wagen naar de zilver fabriek gegaan. Maar toen brak weer het noodweer uit, we waren weer nat. Het is ons niet gegunt om een hele dag droog te houden.
Nu zitten we in een 4 sterren hotel, wat een weelde, en gaan in het hotel eten. Mijn moeder heeft pijn aan de knie van het lopen over de Boroboudour. En mijn vader wilt ‘s avonds niet lopen naar een restaurant. Niet dat hij bang is om overvallen te worden maar het lopen gaat niet zo snel en het verkeer hier houd daar geen rekening mee. ‘s Avonds rijden veel bromfietsen zonder licht en zoals ze overdag rijden, rijden ze ook ‘s avonds. Dus als “kamikaze” piloten. We gaan lekker in het hotel eten. En ik moet nu betalen voor het internet. Een voucher kost 50.000 rupia (= € 5,00) voor 2 h. Dit is niet veel. In vele internet cafés betaal je iets minder, maar hier kan ik onder het genot van een cola (goed voor de diarree) internetten.

  • 22 Augustus 2010 - 15:32

    Joshua Keesmekers:

    Hebben jullie het bed verkocht dan
    omdat jullie zijn (uitgeslapen) echte communisten daar heb je wel wat aan ze delen alles (dat is de bedoeling dan?????)

    maar zijn jullie nog altijd aan het racen op de wc

    tot blogs

  • 22 Augustus 2010 - 15:51

    Klara:

    de Boroboudour lijkt me best imposant. Wat het weer betreft hier valt het nu ook met bakken uit de hemel en het dondert en bliksemt. Maar dat is wel lekker de regen dan na de warmte van vandaag. Drukkend warm.Ik eet zo spinazie met aardappels en een braadworstje.
    tot de volgende keer maar weer.

  • 22 Augustus 2010 - 16:34

    Djeems & Margriet:

    Twee dagen met zon gehad en vanavond komt de regen met bakken uit de lucht vallen.

    We hebben vandaag in onze wijk een kunstroute gelopen. Deze kunstroute wordt om de twee jaar georganiseerd. Mischien iets voor je fotogroepje voor de volgende keer...

    Roger en Miranda hebben een zoontje gekregen. Zijn naam is Aaron.

    Groetjes!

  • 22 Augustus 2010 - 17:53

    Truus:

    Prachtig!! Tja, communisme. het is zoals zoveel dingen blijkbaar; het is maar hoe je het beleefd. Belangrijk ook waar je leeft. Mensen hier mogen zich eens achter een oor dabben en bedenken hoe goed we het hier hebben!!

    Djeems en Margriet, jullie kennen mij niet en ik jullie niet, maar ik lees dat er ergens een zoontje is geboren; gefeliciteerd. Aaron, een mooie naam.

    De wereldreizigers wens ik veel mooie momenten en lekker eten!! Blijf schrijven, het is erg leuk om zo een beetje mee te mogen reizen.

    Groetjes.......

  • 22 Augustus 2010 - 20:44

    Jean-Pierre En Anoek:

    Hey!

    Moet ook opletten als er iets wordt verteld ;-) niet alleen foto's maken haha. Zou graag in jullie schoenen willen staan momenteel om alles te kunnen zien wat jullie nu zien =D
    Slaap deze week trouwens gewoon thuis, hoef niet de kost in. Bloemetje voor Marlie wordt morgen geregeld.

    Groetjes ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Jogjakarta

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 21160

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: