Van Padang Sidimpuan naar Bukittinggi. - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Van Padang Sidimpuan naar Bukittinggi. - Reisverslag uit Bukittinggi, Indonesië van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Van Padang Sidimpuan naar Bukittinggi.

Door: WiesenMichael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

16 Augustus 2010 | Indonesië, Bukittinggi

Het hotel was niet zo goed. We mochten het licht en de airco niet uitmaken als we weg gingen. Dit omdat de stroomvoorziening dit niet aan kon om weer opnieuw op te starten. Verder stink de kamer naar petroleum. Ik had er een beetje hoofdpijn van gekregen en hierdoor slecht geslapen. Het licht van de hal scheen in onze kamer en Wies sliep met die oogdoekjes voor in het vliegtuig. Slim zeg. Ik had geen probleem van het licht. Het enige in dit hotel wat goed is, is de gratis internet WIFI verbinding van het hotel.
Om 07:00 h vertrokken voor een lange rit. De eerste stop was een palm olie plantage. Hier gaat heel veel geld in om. De prijs wordt bepaald in Rotterdam. Van de noot worden diverse afval producten gebruikt voor zoals daar is touw, bio-brandstof enz.
We zijn bij een kruidentuintje geweest, waar diverse kruiden werden gekweekt. Het was niet groot. Er was ook een aap die kokosnoten uit de boom ging halen. We hebben het vruchtwater van de jonge kokos gedronken en het vruchtvlees met Gula djawa gegeten. Dit was heerlijk.
Verder zijn we nog goud gaan delven in een rivier. Dit is zeer zwaar werk. Voor een heel, heel, heel weinig vele dagen werken. Het is ook lichamelijk zwaar werken. Aan de mannen zit geen grammetje vet, maar zeer pezig gespierde mannen.
In in tropische oerwoud is het mis gegaan. Het had al geregend en toen begon het weer met bakken uit de lucht te vallen. We zijn toen maar weer in de bus gestapt. We hebben nog verschillende soorten apen gezien in het wild.
En als hoogte punt zijn wij de evenaar overgestoken van Noord Sumatra naar West Sumatra. Als het goed is krijgen we morgen onze certificaat. En mogen wij ons scharen tot de groep mensen die ooit de evenaar hebben overgestoken.
Ik ben vandaag een beetje ziek, een heel raar gevoel in mijn buik. Ik heb de 12 h durende reis toch volbracht. Niet te veel eten en drinken. Vooral thee en droge koekjes eten. In het hotel dat we nu zitten is een hele upgrade tot wat we tot nu toe hebben gehad. Het ziet er heel duur uit. Mooie kamers, goede badkamer en wc. Toen we hier werden ingecheckt het eerst wat ik gedaan heb is op de wc zitten en mij helemaal laten gaan. Onderweg hebben we alleen maar Indonesische wc gehad. En daar ga ik dus niet op hurken. Dus volgehouden tot in het hotel. Wies doet het tot nu toe goed. Zij heeft nergens last van.
Nu brult de Iman weer en morgenvroeg om 04:30 h gaat hij ons wekken. Volgens mij zitten we heel dicht bij een moskee. Het nadeel dat we in moslim gebied zijn is dat we geen varkens vlees krijgen. Dat begin ik nu een beetje te missen. Wat wel vandaag op het menu stond was friet en kip in shake ‘n bake. Nou Djeems ze zijn tegenwoordig toch meegegaan met de tijd. Ik heb niet veel gegeten, eerst wat nasi goreng en daarna een beetje friet met shake ‘n bake chicken.
De Ramadan heeft geen invloed op ons eten. Vandaag hebben we geluncht in een restaurant waarbij er doeken waren gespannen om de veranda heen, zodat we geen aanstoot konden geven aan de Moslims.
Voor nu oogjes toe en snaveltje dicht. Ik had 20 minuten geleden gevraagd voor een haarfohn, die zouden ze mij over 10 minuten brengen, nog geen haarfohn gezien (jam karet). Maar ja, we hebben vakantie.

  • 17 Augustus 2010 - 03:45

    Klara:

    Geweldig die belevenissen en alles puur natuur. Wij zien dat op t.v. en jullie in het echt. Hier is het nu ook slecht weer, veel en heftige regenbuien.
    Wat grappig dat jullie over de evenaar zijn gegaan. Richard heeft dit op het schip meegemaakt met de rituelen die daarbij hoorden. Lijkt me toch een hele ervaring.
    Ik ga dadelijk nog wat eten en dan ook naar bed.
    Woensdag in de namiddag komt Henry met vriend, heb ik wat te vertellen over jullie avonturen. Ik kijk nu toch wel elke dag uit naar jullie verslag. Groeten ook aan je ouders en Wies natuurlijk ook.

  • 17 Augustus 2010 - 05:49

    Truus:

    Goedemorgen samen,
    wat een avonturen. Wel lachen ook, natuurlijk. Hoop ik tenminste. Wordt niet ziek Micha, een vreemd gevoel in de buik . . . .hopelijk roeren zich vlinders en geen . . . .
    De uitdrukkingen vind ik leuk, zo leer ik er nog wat van. jam karet: rubberen tijd; flexibel zijn. Wat was het andere nou. . .smakelijk eten.Selamat makan. Opgezocht hoor, gegoogled. Of ik van de uitspraak iets bak?? Grote vraag natuurlijk. Onthouden zal ik het waarschijnlijk ook niet. Neemt niet weg dat ik het erg leuk vind. Nog leuker zijn jullie verhalen. Prachtig om het zo mee te mogen beleven. Wat een heerlijkheid als je van een één sterren hotel naar een wat beter hotel gaat. Heerlijk in bad liggen, zoals je schrijft; fatsoenlijk naar de wc kunnen (en goed doorademen. . . )en heerlijk slapen. Mensen ik moet er vandoor, tot een volgende keer. Veel plezier en vooral relaxen.
    Groetjes, Truus

  • 17 Augustus 2010 - 06:08

    Ramond:

    Leuk om weer te lezen hoe het gaat daarzo. Maar ik mis wel nog de bekende foto's! Komen die ook nog???

  • 17 Augustus 2010 - 06:15

    Djeems & Margriet:

    Okay... is toch een tijdje geleden dat ik met Margriet in Indonesie ben geweest....times are changing!

    De kretek geur is verdwenen, frieten bij het ontbijt en WiFi was toendertijd een sciene fiction film.....
    maar wat moet jij nou met een haarfohn??????

    Groetjes!

  • 17 Augustus 2010 - 10:26

    Jean-Pierre En Anoek:

    Hey!
    Niet zo fijn dat je je niet zo goed voelde. Toch wel fijn dat jullie in een beter hotel terecht zijn gekomen. Maar inderdaad, wat moet jij met een fohn?
    Veel plezier en tot de volgende keer! Groetjes aan iedereen!

    Groetjes

  • 17 Augustus 2010 - 11:34

    Wies En Michael :

    De foto's komen pas de na vakantie. Mijn laptop gaat dat niet redden om foto's kleiner te maken. En de haarfohn is voor Wies. Inderdaad wat moet ik nou met een haarfohn, misschien mijn kleren drogen na een harde regenbui.

    CU

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bukittinggi

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 21161

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: