Van Grindsted naar Bremen in Duitsland. - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Van Grindsted naar Bremen in Duitsland. - Reisverslag uit Bremen, Duitsland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Van Grindsted naar Bremen in Duitsland.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

02 September 2024 | Duitsland, Bremen

De B[e-38]B lag op een mooie plek. Ver weg van de bewoonde wereld. Er zijn weinig buren te zien. Veel boerderijen op grote percelen.

De B[e-38]H heeft 3 kamers, ze zijn wel gehorig. Maar vroeg wakker doordat er licht door een klein raampje kwam. Volgens mij was dit een omgebouwde koeienstal. Maar mooi gedaan. Wel de schoenen uit als je binnen bent. Het ontbijt was zeer uitgebreid en lekker. Veel biologische producten aanwezig.

Na het ontbijt zijn we vetrokken maar eerst tanken bij KO benzinepomp. Hier hebben ze alleen E10 (octaan 95) en E5 (octaan 100), dat laatste getankt omdat ik geen E10 doe tanken.

Nadat we betaald hebben via de pin aan de zuil zijn we weg gereden. Wies heeft de transactie bij de bank gecheckt en wat bleek? I.p.v. 292,19 Deense kronen zijn er 850,00 Deense kronen gereserveerd bij de bank. Natuurlijk terug gereden om verhaal te halen. Wat blijkt. Zijn doen een reservering van 850,00 Deense kronen en alles wat te veel is wordt retour gestort.

De rit over de autoweg was vermoeiend. Veel vracht verkeer, dus veel optrekken en inhalen. Onderweg 1 keer gestopt om een broodje te eten en koffie te drinken.

Er waren 3 keer wegwerkzaamheden. Waarbij het langzaam moest rijden, werd er niet goed van. Toen weer besloten om via Nederland terug te rijden. Hier rijd iedereen bijna even hard en ik ben dan zuiniger met de auto qua verbruik.

Het hotel Ibis budget Bremen City Center, ligt midden in het centrum. Was nog een puzzel om bij het hotel te komen. Je kunt via een parkeergarage naar binnen.

We zijn dan door het centrum gaan wandelen. Daar was Wies opzoek naar de Bremer stadsmuzikanten. Het beeld toont de vier dieren op elkaar gestapeld: de ezel, hond, kat en haan. dit ongeveer 2 meter hoge bronzen beeld dat aan de westkant van het stadhuis van Bremen staat. Het aanraken van de ezel, hond, kat en haan zou geluk brengen. Gevonden, toen verder gelopen naar de wijk Schnoor. Hier zijn vele smalle straatjes. Dit is het enigste middeleeuwse wijk in Bremen. Lekker knus en gezellig.

Toen gingen we op zoek naar eten. We hadden een restaurant gevonden met een Duitse keuken: Schnitzel en Bremer knipp. Met een glas Fanta voor Wies en ik een Beck’s. Het lopen naar het hotel ging met enige moeite.

Morgenvroeg broodjes halen voor ontbijt en dit onderweg nuttigen zodra we de stad uit zijn. Op naar de eerst volgende Ratsplatz.

Sittard we komen er aan!

• 02 September 2024 - 19:54

Djeems:

Veilige thuisreis![e-1f60e]

• 02 September 2024 - 19:57

Angele :

Wat fijn dat jullie al zo ver zijn

wens jullie een veilige terug reis grxx

• 02 September 2024 - 20:31

Riekie :

goeden reis terug naar huis morgen

• 03 September 2024 - 00:54

Henry: