Van Malmö naar het Lego huis in Billund. - Reisverslag uit Grindsted, Denemarken van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Van Malmö naar het Lego huis in Billund. - Reisverslag uit Grindsted, Denemarken van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Van Malmö naar het Lego huis in Billund.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

01 September 2024 | Denemarken, Grindsted

Na het ontbijt, goed gegeten want je weet niet wanneer we de lunch gaan nuttigen. Het wordt meestal ergens tussen 11:00 h en 15:00 h.

De rit naar Billund was een afwisselende rit. De ene keer saai en rechte wegen en de andere keer mooie uitzichten en met bochten.

Denis heeft ervoor gezorgd dat we gewoon door konden rijden omdat ons kenteken bekend is. Hij had een abonnement en kreeg hierdoor korting. Na 2 keer eroverheen rijden dan kon je winst ermee maken.

De Øresundbrug (Sontbrug op zijn Nederlands) is een brug-tunnelcombinatie, die van Malmö naar Kopenhagen gaat. Het is een hele ervaring maar om nou te zeggen Whooow!, het is maar een brug en een tunnel. Wel is hij lang. waar erg lang. De brug-tunnelverbinding is 16 km.

Daarna moesten nog over een brug waar tol betaald moest worden. Dit wasde Storebæltsbroen (Grote Beltbrug). De tol was 275 Deense kronen, dit is ongeveer € 38,50.

De 18 kilometer lange verbinding bestaat uit twee bruggen van 6,6 en 6,8 kilometer lengte, die beide op het eilandje Sprogø uitkomen, en een spoortunnel van 8 kilometer lengte tussen Sprogø en Seeland.

Aangekomen bij het Lego huis, hebben eerst reservering gedaan bij het restaurant Mini Chef.

Eerst de Lego Experience verkennen. Dit was echt gaaf. Veel spelletjes en veel opgebouwde beelden en steden. Zoals dinosaurussen maar dan een meter of 4 hoog. Complete landschappen, zoals een wintersport tafereel maar dan een meter of 4 bij 4. En nog meer.

Verder heel veel spelletjes en doe opdrachten. We hebben genoten van dit alles. Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen. Het was wel prijzig. Entree was ongeveer € 45,00 maar wel de moeite waard.

Ik had 3 dingen op het oog om 1 van die te kopen.

• Een kleine lego millennium falcon 75375,

• LEGO Technic Audi RS Q e-tron – 42160 en een

• LEGO Technic Transformatievoertuig met App-Besturing – 42140.

Maar de prijzen waren veel te duur. In Nederland krijg je ze voor veel goedkoper. Dus maar niets gekocht.

We hadden een reservering om 16:00 h bij de Mini Chef, omdat we voor de lunch geen plek meer kregen. Hier moet je met Lego blokjes je menu samenstellen. Je introductie praatje is dat er geen koks zijn maar kleine Lego Minfigures en zij verstaan geen mensentaal. Dus daarom moest je met Lego blokjes communiceren. Je moest Lego blokjes in een bakje doen en dan in een apparaat schuif en je menu werd klaar gemaakt. Het werd dan in een box afgeleverd via een band naar 2 robots die dan je box naar je toeschoof. Prachtig wat een leuke ervaring.

Wies is nog even het dak opgelopen waar weer diverse dingen zijn uitgestald. Dit was voor mij net iets te veel.

.De B[e-38]B waar we zitten ligt afgelegen van de bewoonde wereld. Het is een oude boerderij stal omgebouwd tot B[e-38]B met 3 slaapkamers en een gedeelde badkamer. We hebben ontbijt besteld voor morgenvroeg om 08:00 h. Want dan gaan we naar Bremen in Duitsland om onze laatste nacht in een hotel te verblijven. En dan het op weg naar huis.

• 02 September 2024 - 11:52

Angele :

De foto’s spreken voor zich daar zitten vele LEGO blokjes in verwerkt

mooi om te zien was wat geweest voor ronin

geniet er nog van voor je het weet zijn jullie weer thuis grxxx