Winkelen en boodschappen doen in Linköping. - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Winkelen en boodschappen doen in Linköping. - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Winkelen en boodschappen doen in Linköping.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

28 Augustus 2024 | Zweden, Linköping

Vanmorgen hebben we uit geslapen en laat ontbeten. Ik heb de auto leeg gehaald zodat we met z’n drieën weg konden gaan.

In Linköping moesten we eerst naar een kantoor waar Henny een bewijs van leven moest laten zien zodat ze een Nederlands pensioen kon regelen. Echter het kantoor was verhuist naar een andere locatie. Dus weer een parkeerplaats zoeken om de auto te parkeren. Het is uiteindelijk een parkeergarage geworden zodat we te voet verder konden zoeken naar het kantoor.

Laten we toevallig een Nederlandse vrouw tegen kwamen die al 44 jaar hier woont. En ons precies kon vertellen waar dat kantoor lag. Nadat Henny haar zaakjes had geregeld, zijn we het centrum in gegaan. Op een plein was er klassieke muziek te horen, een heel orkest inclusief dirigent. Lekker in het zonnetje genieten van de muziek onder het genot van een kop cappuccino en een gebakje.

Eerst nog naar de ÖoB, kun je vergelijken met Action alleen een wat betere assortiment. We moesten daar kunststof Zweedse botermesjes voor Joshua halen.

Hierna zijn we naar de Maxi ICA Stormarknad Linköping gegaan. Dit kun je een beetje vergelijken met Kaufhaus in Heinsberg. Dit is een héééél grote winkel met echt een heel groot assortiment. Van kleren tot elektro apparatuur en levensmiddelen. Hier hebben we de dagelijkse boodschappen gehaald.

Wat mooi was dat ze een eigen green house hadden waarbij de producten die in de winkel kon open daar werden gekweekt.

Het avondeten bestond uit een voorgerecht van een cantharellen met kaas in een bakje van deeg. En het hoofdgerecht was een opgerolde zalm met groenten en aardappel puree.

Daarna gezamenlijk naar B[e-38]B vol liefde samen gekeken.

Vandaag was het een rustige zonnige dag.

• 29 Augustus 2024 - 10:45

Angele :

Das nou wat ik leuk vindt winkelen en kijken en vergelijken wat zo anders is dan bij ons

En mooi cadeautje live muziek bij een bakkie en wat zoets

zo zeggen geniet grxx

• 29 Augustus 2024 - 19:11