Op weg naar Henny in Linköping. - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Op weg naar Henny in Linköping. - Reisverslag uit Linköping, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Op weg naar Henny in Linköping.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

27 Augustus 2024 | Zweden, Linköping

We zijn vroeg opgestaan omdat we het kleine huisje om 11:00 h moesten verlaten. Gisteravond hebben we ons gedoucht zodat de badkamer schoon gemaakt kon worden.

Na het ontbijt hebben we de auto ingepakt en het huisje schoongemaakt. Nog even met de verhuurster gepraat over koetjes en kalfjes. Met handen en voeten komen we er wel en zij sprak een beetje Engels.

Rond 09:30 h zijn we vertrokken richting Henny in Linköping.

Onderweg hebben we geluncht in Östra Silvberg gruva. Dit is een meertje dat turquoise gekleurd is. Dit komt omdat er zilver werd gedolven. De diepte van het meertje is ongeveer 220 m. Het water is kraak helder. We zaten daar lekker rustig. Links van ons een Frans gezin en rechts van ons en grote groep Tamils. Wat een lawaai makers zijn het. Maar de omgeving, het turquoise water geven toch een rustig gevoel.

Bij ICA (een soort Jumbo/Plus) hebben we broodjes gekocht voor de lunch. Ter plekke hebben de broodjes gesmeerd en met ham belegt. Blokje kaas en gezouten chips als side dish.

Na de lunch hebben we onze weg vervolgt. Ik had in de planning na 2 h stoppen en ergens koffie drinken. Maar na 2 h rijden ben ik diverse koffie gelegenheden te snel voor bij gereden. Dit komt omdat het niet op tijd werd aangegeven. En ik te hard moest remmen en te veel achterliggers had op een 100 km/h weg, dit werd een onveilige situatie.

Tijdens het rijden ging Wies kijken of er een tankstation of restaurant op de route lag. En ja wel hoor, een Burger King. Dus na 2 h 45 minuten eindelijk een kop koffie. OK, niet alleen een kop koffie maar ook gelijk een hamburger gepakt. En Wies een kop koffie en appelgebak met ijs. Hierna was het nog een anderhalf uur rijden tot onze eindbestemming.

Rond 17:30 h zijn we bij Henny aangekomen en met een warm ontvangst onthaald.

Nadat we ons hebben geïnstalleerd zijn we koffie gaan drinken en hebben even bijgepraat.

Vandaag onderweg naar Henny zijn we geen rendieren of elanden tegen gekomen maar wel tractoren en vrachtwagens. Bij tractoren lag de snelheid ongeveer op 20 km/h op een 100 km/h weg. Dus dit was erg langzaam en tijdrovend. Bij de vrachtwagen lag de snelheid op ongeveer 80 tot 90 km/h op dezelfde weg. Al bij al was het een mooie dag om te rijden.

• 27 Augustus 2024 - 23:53

Angele :

Fijn dat jullie Hennie hebt ontmoet leuk weer in je eigen taal spreken

wens jullie een mooie dag toe grxx

• 28 Augustus 2024 - 08:26

Djeems:

Altijd lekker zo'n whoppertje! [e-1f60e] Geniet ervan. Groetjes.

• 28 Augustus 2024 - 11:19

Henry: