Orsa, zondag is een rustdag. - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Orsa, zondag is een rustdag. - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Orsa, zondag is een rustdag.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

25 Augustus 2024 | Zweden, Orsa

Nadat we gisteravond via de telefoon tv hebben gekeken, zijn we vandaag er achter gekomen dat er ook Wi-Fi is. Wachtwoord stond in het welkom boek. Niet gezien gisteren toen we aankwamen.

Het water is een beetje raar. Als je de kraan open draaide dan werd het water een beetje troebel. Maar na 10 seconden verdween de troebelheid. Geen risico genomen en flesjes water gehaald voor de koffie en om zo te drinken. De eigenares is op de hoogte gesteld en ging bij haar thuis checken. Zij had dit niet gezien omdat ze gekleurde glazen heeft.

Na de lunch, spaghetti bolognese, gaan we naar een winkel die alleen zondag en zaterdag open is van 12:00 h tot 16:00 h. Daar verkopen ze glaswerk.

Dit was een soort 2de handswinkel maar dan met hele ouwe meuk. De geurkaarsen verbloemde heel veel.

Hierna zijn we een wandelen richting Bad Orsa. Dit is een strandje waar je kunt zwemmen in het Orasjön meer. We hebben ongeveer 5,7 km gelopen. Heengaande sterke wind tegen en gelukkig terug naar de stuga de wind in de rug.

Bij terug komst nog jet laatste gedeelte van de F1 gekeken.

Straks een broodje met knakworst eten en verder een beetje relaxen. Morgen een rond rit langs het Orasjön meer.

Vandaag was een rustdag om een beetje bij te komen van de eerste week.

• 25 Augustus 2024 - 17:36

Riekie:

Goed van jullie om geen risico te lopen met het water.

• 25 Augustus 2024 - 17:48

Henry:

Prachtige natuur waar jullie

• 25 Augustus 2024 - 18:39

Wies:

Morgen gaan we de echte toerist uithangen!![e-1f605][e-1f602]

• 26 Augustus 2024 - 10:53

Angele :

Wens jullie een mooie dag toe grxx

Veel plezier grxx