Op weg naar Orsa. - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Op weg naar Orsa. - Reisverslag uit Orsa, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Op weg naar Orsa.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

24 Augustus 2024 | Zweden, Orsa

In alle vroegte het appartement, in Indre, schoongemaakt en de auto beladen met onze spullen. En dan naar Orsa met een tussen stop in Mora.

Onderweg gestopt langs de meren. Lekker een kopje koffie drinken. Het uitzicht is mooi, bergen meren en kleine dorpjes of gehuchtjes. Het was weer een mooie route om te rijden. Echter geen rendieren meer gezien.

In Mora hebben we geluncht en gewinkeld. Het middag maal bestond uit een gerecht met vlees voor mij en Wies had een gestoofde vis. Koffie, thee, plat en sparkling water is gratis. ‘s Middags is het goedkoper eten dan in de avond. Nu hebben we voor ongeveer 250 Zweedse kronen (iets minder als € 25,00). Vanavond een broodje met ei eten.

Omdat we in Mora zijn heb ik gelijk een nieuw mes gekocht van het bekende merk Morakniv. Hier in Mora worden deze messen gemaakt. Deze worden vaak gebruikt voor outdoor activiteiten. Ik gebruik ze meestal bij de BBQ.

Verder heeft Wies een ijzeren 2 dimensionale Dalahäst (Dalarnapaardje) gekocht voor in de tuin.

Op weg naar het huisje (stuga genoemd) was het weer even zoeken. Van de grote weg af en dan maar zoeken. Langs een smal pad, weg kan je het niet noemen, tot aan het gele huis. Achter het huis was de stuga. Een heel klein huisje achter in de tuin van de mensen die daar wonen.

In eerste instantie dacht Wies: “Wat heb ik nou geboekt.”. We zagen eerst een vervallen grote schuur. Toen langs dat pad met de auto. Een vervallen wit huis (wat later bleek het tuinhuisje voor de planten) en daar naast, gelukkig, een rode stuga.

Het is wel lekker toefen hier. We Kijken uit op een hele grote tuin met als achtergrond het meer Orsasjön. Nu lekker rusten en morgen verder kijken wat we gaan doen.

• 25 Augustus 2024 - 01:05

Joshua 0467508617 Keesmekers:

Ik heb met jullie beeld gebeld. Mooie omgeving.

• 25 Augustus 2024 - 10:54

Angele :

Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten van de natuur en het eten

ik denk dat de rust ook goed doet

Heerlijk in je eigen tempo geniet ervan

jullie zijn alweer 7dagen onderweg

Heb een fijne zondag grxx