Wandelen In Grövelsjön. - Reisverslag uit Grövelsjön, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Wandelen In Grövelsjön. - Reisverslag uit Grövelsjön, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Wandelen In Grövelsjön.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

22 Augustus 2024 | Zweden, Grövelsjön

De nacht goed door gekomen. Goed geslapen en niet wakker geworden. Desondanks er een kuil in het bed was.

Om 07:00 h ging de wekker af en rustig wakker worden. Dan een ontbijt gedaan en naar de receptie gegaan om de mankement aan te geven. En hoe we de check list voor het poesten moesten invullen. Tevens de papieren zakken voor het GFT afval in te doen.

Toen de auto ingeladen om een wandeling te maken in Trollstigen Grövelsjön. Hier is een route waarbij langs de kant werkstukken, zeg maar kunstwerken, liggen van de kinderen uit de omgeving. Het is een speurtocht waarbij diverse stukken ontdekt moesten worden. Het is een route van 5 km en was gemarkeerd met gele pijlen.

De begaanbaarheid van de weg was niet echt goed. Lopen over steigerplanken, door moerasachtige stukken, wortels van bomen en rock stenen. Dit vergde veel concentratie van mij om niet te vallen. Gelukkig loop ik altijd met 2 Nordic walking sticks. Wies had die van haar ook meegenomen. En dit was maar goed ook. Want het was een moeilijke tocht maar zeer de moeite waard.

Alles ging goed tot aan Linnes Källa, zo werd de route ook aangeduid. Echter na dit was er geen gele markeringen te zien. En je loopt gewoon rechtdoor totdat je nieuwe markeringen ziet. Echter Zweden is niet Nederland, dus geen markeringen te zien. En we raakte steeds verder van de route af en werd ook zeer meer onbegaanbaar. Veel rock stenen en moerassige stukken. Op een gegeven moment ben ik tot aan onder mijn kuit in het moeras gevallen. Gelukkig alleen mijn linkerbeen en heb mij kunnen opvangen met de stokken. Maar er was water in mijn schoen gekomen.

We hebben besloten om terug te lopen naar Linnes Källa en vandaar uit weer terug naar de auto. Dit had nog wat voeten in aarde want, je hebt dat stuk al gelopen maar het is toch anders. En je spoor is niet hetzelfde als de vorige keer. Maar we hebben het gered, 4 km in 1h 10 minuten. Was wel moe van de concentratie en mijn benen waren vermoeid. Wies was in orde, geen probleem.

Hierna zijn we naar een meer gegaan om te kijken wat er te doen was. Niets dus, alleen panoramisch uitzicht over het meer. De boot voor de rondvaart vaart niet meer uit. Het hoog seizoen was al voorbij. Jammer anders waren we wel mee gegaan.

We moesten nog tanken en er was alleen een Gulf tankstation. Deze had alleen E10 en octaan 98 benzine. We hebben daarom gekozen voor benzine met een octaan gehalte van 98. Dit was iets goedkoper als de E5 in Nederland. Daarna nog even naar de winkel boodschappen doen.

Het avond eten bestaat uit brood en beleg. Want we hebben al warm gegeten in Trollstigen Grövelsjön. Hetlunch buffet voor kost € 16,00 per persoon. En het bestond uit: lamsvlees met Savoie kool, 2 soorten gebakken aardappeltjes, 2 soorten soep, diverse groeten en vegan hamburgers. De koffie, thee, diverse soorten melk en water is voor niks.

Vandaag was wederom weer een regenachtige dag maar ’s morgens was het niet echt koud. Pas na een uur of één werd het ook wat kouder, ongeveer 9°.

De wandeling was heel vermoeiend maar zeker de moeite waard.

• 22 Augustus 2024 - 21:41

Angele :

Mooi hoe jullie een weg baande door de modder

en goed dat je je wandel stokken bij je had

mij vindt het plaatje mooi maar niet mijn omgeving

Koud nat temperatuur laag maar goed dat we niet

allemaal het zelfde mooi vinden

wat wel goed klinkt is het eten

Maar zo blijft het een avontuur voor jullie twee welterusten

voor straks

en wens jullie morgen weer een fijne dag toe grxx

• 23 Augustus 2024 - 11:03

Riekie:

Prachtige foto’s is daar wel een beetje koud, hele mooie omgeving daar

• 23 Augustus 2024 - 11:29

Ma En Pa.:

Mooi maar doe alles voorzichtig aan.

• 23 Augustus 2024 - 16:18

Henry:

Toch wel een behoorlijke avonturenvakantie die jullie doen.

• 23 Augustus 2024 - 17:32

Djeems:

idd doe maar rustg aan want 8 november gaan we eten met de mannen![e-1f60e][e-1f60e][e-1f60e]