Met het cruise ship van Kiel (DE) naar Oslo (NO). - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Met het cruise ship van Kiel (DE) naar Oslo (NO). - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Met het cruise ship van Kiel (DE) naar Oslo (NO).

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

19 Augustus 2024 | Duitsland, Kiel

‘s Morgens bij de Rewe ons ontbijt gehaald. Na het nuttigen op tijd vertrokken naar Kiel. Maar eerst tanken in Kiel. Op de autoweg kost het € 2,33 en in Kiel € 1,81. Dus niet meer langs de autoweg tanken. Maar dit is een algemeen gegeven. Om te tanken van de autoweg af.

Om 11:00 h al in de rij staan. Boarden is pas om 11:45 h zeggen ze. Dus niet om 12:11 h nog in de rij en niet verder gekomen. Wachten, wachten ……. Nog steeds in de rij

12:19 h. De campers en caravans hadden moeite om langs de smalle rij te rijden. Een omgebouwde vrachtwagen moest ook daar langs maar gelukkig 1 van medewerkers vroeg aan de chauffeur of het ging passen. Lachen natuurlijk en toen mocht hij de vrachtwagen lijn staan. Dacht je dat je aan board kon. Er hoor alweer in de rij te wachten

Eindelijk in de hut aangekomen. We hadden dus een binnenhut geboekt. Maar wat schets onze verbazing we hebben een luxe hut met een grote patrijspoort met zeezicht. Is een mooie upgrade.

Na dat we alles hadden neergelegd zijn we op verkenning gegaan. Wat een luxe een hele straat met enkele winkels en eet- en drinkgelegenheden. Toen eens gaan kijken wat we gaan eten. Zoals de benzine langs de autoweg duur is, is hier het eten en drinken duur. Maar ook kleding en souvenirs.

We zitten nu op volle zee. En het gevoel dat je op een schip zit is nu een beetje te voelen. Maar niet noemenswaardig dat ik er ziek van wordt. Het is tenslotte een groot schip en wij zitten in het “midship”. Dadelijk omkleden en iets nettere kleren aan doen om te eten. Weet alleen niet wanner het rush hour is voor het avondeten. Gaan we zien.

Om 16:45 h gaan eten bij de pizzeria. Wat een gedoe. 2 serveersters plaats zat en toch een 15 minuten wachten. Ik zeg tegen Wies: “Kom we gaan een hamburger eten bij de Burger bar.” Wies zegt: “We wachten nog 5 minuten en dan gaan we.” Volgens mij had één van de serveersters dit gehoord. En warempel we werden meteen geholpen. De pizza was lekker, Parmaham, Parmezaanse kaas met een beetje rucola sla. Wies had een grote bruchetta.

Daarna zijn we op het dek gegaan in de zon gaan staan dan is het goed uit te houden. We hebben gekeken naar de brug de Grote Belt (Storebælt). Deze gaat van de Nyborg naar Halsskov en vica versa. Nu terug naar de cabine en rusten.

De TV aangezet en een Duitse zender gezocht. Want de Noorse zenders zijn niet te volgen.

• 19 Augustus 2024 - 20:00

Hochstenbach:

Wat fijn dat er zoveel te doen en de zeen nog rustig is plus het is een grote boot

Fijne avond tot morgen ben benieuwd grxx

• 19 Augustus 2024 - 22:21

Henry:

Veel plezier met jullie cruise. Benieuwd naar de verhalen.

• 19 Augustus 2024 - 22:33

Riekie:

Veel plezier en hoop dat de zee rustig blijft. Vooral genieten

• 20 Augustus 2024 - 10:30

Angele :

Goeiemorgen hoop dat jullie goed geslapen hebben En hebben jullie nog iets gedaan grxx

• 20 Augustus 2024 - 14:29

Djeems:

Ahoi! Zeereis overleeft. Have fun!