09-08-2013 dag 14 Los Angels - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 09-08-2013 dag 14 Los Angels - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

09-08-2013 dag 14 Los Angels

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

11 Augustus 2013 | Nederland, Sittard

Na een goed ontbijt met spek en ei zijn we een city tour gaan maken.
LA is niet 1 stad maar bestaat uit LA county en dit bestaat diverse stadsdelen met hun eigen gemeentehuis, politie en openbaarvervoer. LA heeft 4 miljoen mensen waarvan de helft Spaanstalig is. De burgemeester is ook Spaanstalig, hij is een mexicaan van origine.
Vanuit het hotel in Inglewood zijn we gereden naar Culver city. Hier ligt de Sony studio. Hier vind je de sounds studio’s en de kantoren. In de sound studio worden de opnames gemaakt voor films en tv-series.
In Centry city zijn we langs gegaan bij de Fox studios. Toen zijn we langs de CAA, Creative Artist Agency. Hier staan alle acteurs, schrijvers enz. Iedereen die in de film wereld werkt.
De volgende locatie was Beverly hills. Langs de het Hilton hotel waar Whitney Houston.
Rodeo drive, veel te dure winkels. Geen bekende mensen gezien.
West Hollywood is nu de homo buurt. We zijn nog langs het appartement waar Marilyn Monroe geweest. Ik dacht dit wordt iets spectaculair, maar dat was niet het geval.
Toen naar Hollywood boulevard; the Walk of Fame and the Chinese theatre. We hebben een groepsfoto gemaakt met Hollywood letters op de achtergrond. Verder heeft Wies een foto gemaakt met Minnie Mouse.
Toen zijn we naar de Farmers market. Een openlucht markt met heel veel eten en souvenirs.
We kwamen langs Fountain road. En bekende qoute van Bettie Davis was als volgt:
Johnny Carson: “The best way an aspiring starlet could get into Hollywood?”
Bettie Davis: “Take Fountain.”
Wat hij eigenlijk bedoelde was hoe kan een inspirerende beginnende acteur Hollywood bereiken, carrière gewijs. En Bettie Davis zei via Fountain. Zij doelde op het drukke verkeer in LA en via Fountain kom er er sneller.
‘s Middags hebben we een beach tour gedaan. We zijn bij Venice beach geweest en Santa Monica.
Venice Beach met zijn muscle beach, fietspaden en skate park. Er lopen heel veel straat artiesten rond maar ook zwervers. Het is een zeer levendige strand.
Santa Monica daarentegen is iets voor de upper class. Rustige strand en heel weinig straat artiesten. We zin de Santa Monica pier opgelopen daar is een reuze rad en achtbaan. Een klein pretpakje.
Mijn voorkeur gaat uit naar Venice beach.
‘s Avonds zijn we met een gedeelte van de groep gaan eten bij Denny’s. We waren met 18 man. Paniek bij Denny’s. Maar ze hebben het klaar gespeeld om ons te plaatsen. Toen we weg gingen zeiden: “See you next time but call first.”.

• 11 Augustus 2013 - 18:49

Klara:

Ja is leuk toch als je weer welkom bent. Dus van alles en nog wat gezien in LA. Gr. Klara

• 11 Augustus 2013 - 21:48

Joshua Keesmekers:

ik hoop dat jullie veel foto's hebben gemaak