06-08-2013 dag 11 Grand Canyon - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 06-08-2013 dag 11 Grand Canyon - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

06-08-2013 dag 11 Grand Canyon

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

08 Augustus 2013 | Nederland, Sittard

Vandaag kunne uitslapen. We gingen pas 09:00 h Utah time op weg naar de Grand Canyon. Toen we 5 minuten in de bus zaten zei Kim, onze reisleidster, dat we de horloges een uur terug moesten zetten want we gaan naar Arizona. Dus uitslapen was het niet echt. Het idee alleen.
Het was een zeer mooi hotel en goed ontbijt. Rondom het hotel liepen veel zwerfhonden maar deze worden goed verzorgd door de manager van het hotel. Hij heeft zelf 35 honden thuis.
Voor de koffie pauze gaan we naar Cameron trading post. Special gericht op toerisme.
De indianen hebben ook hun eigen stroom centrale en kolen mijn (in Black mesa). Dit zijn voor hun een bron van inkomsten.
Tijdens de rit zien we verschillende landschappen langs komen. Van vlakke groene prairie tot heuvelachtige landschappen.
De Grand Canyon. We gaan naar ongeveer 2.000 m. Men zegt dat de Grand Canyon 2 miljard jaar oud is. Dit is de laagste trede vande Grand Staircase. Dus het oudste van allemaal. De Grand Staircase is Grand canyon, Monument Valley, Bryce Canyon Archer park enz.
We gaan kijken langs de South rim. De North rim ligt 1.000 m hoger las de South rim. Om daar te komen moet je de canyon helemaal omreden. Dit is een rit van ongeveer 450 km. We zijn eerst gaan kijken bij de Dessert view. Dit is een view point op weg naar onze lunch plek. Na de lunch zijn we langs de South rim gelopen. Wies was bang dat ik naar benden val als ik foto’s ging maken. Je probeert natuurlijk zo dicht mogelijk bij de afgrond te komen. Wat we zagen is moeilijk te beschrijven maar het is machtig mooi om daar te staan en te genieten van het uitzicht. Wat de natuur heeft gemaakt in 2 miljard jaar is gewoon prachtig. De foto laten niet zien wat je ervaart als je daar staat zo dicht mogelijk bij de afgrond.
We hebben flink weer berg op en af gelopen. Voldoende om ‘s avonds een flinke steak te eten.
De foto’s volgen nog want internet hier is slecht. Morgen hoop ik dit op te kunnen loaden.

• 08 Augustus 2013 - 11:18

Klara:

Het is gewoon adembenemend lijkt mij.Zo krijg ik een voorproefje op mijn vakantie.

• 09 Augustus 2013 - 18:32

Pa En Ma.:

Ja de grand canyon is heel mooi niet alleen op foto's maar als je alles zelf mag mee maken is het natuurlijk eenmalig. Genieten jullie daar maar van.

Groeten.