03-08-2013 dag 8 Capital Reef en Archerpark - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 03-08-2013 dag 8 Capital Reef en Archerpark - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

03-08-2013 dag 8 Capital Reef en Archerpark

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

04 Augustus 2013 | Nederland, Sittard

We zitten op 8000 feet, dit is ongeveer 2400 m.
Einde lijk een goed ontbijt gehad. Wies had een gevuld ei met kaas en ham, toast en een fruit kommetje. Ik had scrambled eggs met ham, hash browns en toast.
Langs de weg lopen soms koeien rond. Deze grazen op een “open range“, dit is openbaar gebied waar de koeien van de boeren mogen grazen. Eigenlijk mag dit niet omdat het een nationaal park is. Toen Clinton dit gebied tot nationaal park had benoemd. Hij mag dit doen zonder interventie van de senaat. Echter de boeren die er leven kwamen in opstand. En zo is de “open range” ontstaan.
We gaan een koffie pauze houden in Torrey.
In dit gebied hebben de Anastasi Indianen geleefd. De reef is het laatste Amerika dat op de kaart is gezet. De reef is ontstaan door een breuklijn maar die is niet meer actief. Waarom het Capitol wordt genoemd is dat de bergen op het capitool lijkt. Nu komt er ook een paarse kleur te voorschijn, dit komt door mangaan oxidatie. We gaan kijken naar een paar muur tekeningen die de indianen hebben gemaakt vroeger. Je ziet een schaap en mensen op een rij. Je moet wel heel goed kijken wil je ze zien. Dit is niet door een of andere toerist gedaan. Verder gaan we de Chimeny rock en de Castle rock bekijken.
Onze lunch hebben we gedaan bij Blondies dinner. Een hamburger zoals het moet. Alleen vlees, bacon en kaas. Het waren inderdaad de World famous hamburgers. Zo adverteren zij ook. De groenten lagen er naast met frites. Wies had een turkey/ham sandwich met frites.
Het is warm, 35 graden Celsius. Dus veel drinken tegen uitdroging.
Op weg naar de Archer National park zie een landschap dat niet te beschrijven is. Je ziet rotsen en rotsen maar per gebied zien de rotsen er anders uit.
De Archer zijn ontstaan door de zout laag. Deze zoutlaag is zeer instabiel. Deze drukken de bovenste laag omhoog. Tevens liep hier ook een breuklijn die mee heeft geholpen om dit te creëren. De wind heeft dan de gaten gemaakt. Je ziet ook dat de rotsen hier glad zijn. Er zijn ongeveer 2.000 Archers. Om een Archer te mogen worden genoemd, moet hij een breedte hebben van 1 m. We zij de Balance rock en de Windows rock gaan bekijken. Hier hebben we flink gewandeld.
‘s Avonds zijn we gaan eten in Moab. Dit was een half uurtje lopen van het hotel Super 8. Surf en turf gegeten in een cafe/restaurant met live Country & Western Music. Jieha.
Terwijl ik dit schrijf geniet ik van een Miller High life biertje. Met het geluid van de AC op de achtergrond. Het is nu nog warm, het is al 21:35 h.

• 04 Augustus 2013 - 07:55

Klara:

Hebben jullie lang moeten wachten op een goed ontbijt maar het was de moeite waard denk ik.
    de natuur daar is inderdaad onbeschrijfelijk. ik zie wel eens foto's van Gertie of marie-Louise dus ik ben een beetje voorbereid maar in het echt lijkt het me overweldigend. Enjoy. Groeten, Klara

• 04 Augustus 2013 - 08:25

Djeems:

Gisteren de hamburger van de trechter gehad....ook lekker!

• 04 Augustus 2013 - 10:39

Joshua Keesmekers:

mooie rost partijen

• 04 Augustus 2013 - 11:54

Angele Hochstenbach Sweelssen:

Op de foto is goed te zien hoe ongelooflijk groot die rotsen zijn .En de mens zo nietig .Fijn dat jullie een lekker ontbijt hadden gehad .Groetjes