02-08-2013 dag 7 Zion national park, Bryce canyon - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 02-08-2013 dag 7 Zion national park, Bryce canyon - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

02-08-2013 dag 7 Zion national park, Bryce canyon

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

03 Augustus 2013 | Nederland, Sittard

15 mensen hebben de groep verlaten, deze gaan naar LA. De zitplaats toewijzing is dat rechts 2 naar achteren gaan en links 2 naar voor. Wij zitten nu links rij 8.
Las Vegas is niet de stad voor mij. Wies vond het een en al glitter, over de top en veel lawaai. We zij blij dat we sin city verlaten.
We gaan nu naar Utah, onderweg stoppen we bij een supermarkt om onze lunch te kopen, die we in het Zion national park gaan nuttigen. We moeten weer terug omdat de jeugd hun iPod zijn vergeten op de kamer. Ik was mijn vest gisteren vergeten bij het all you can eat buffet. Ik dacht toen ik langs liep: “Verrek, dat is mijn vest wat daar ligt.”. Ik was eergisteren ook bijna mijn camera vergeten bij de pizzeria. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat er bij mij grote paniek uitbrak. Gelukkig lag hij er nog.
Djeems ik ben nu al een week in de States maar nog niet bij Long John Solver gegeten. Ik heb in Barstow wel eentje langs de weg gezien. Hushpuppies!!!
Langs de weg zijn veel gevangenissen aanwezig. Er staan dus borden langs de weg met de tekst “Don’t pick up hitchhikers”. We zijn op weg naar het Colorado plateau. Dit plateau is in zijn geheel omhoog gekomen. Wij gaan de Grand circle tour doen. Zion, Bryce canyon, Archer, Monument vallei and Grand canyon.
De Virgin rivier is een zijrivier van de Colorado rivier. Deze rivier heeft Zion uitgesneden. De naam Utah is een afgeleide van de Uta indianen. In Utah leven veel mormonen. Joseph Smith was in New York en Chicago iet welkom met zijn geloof. Terwijl hij in Utah wel welkom was. Bringham Young heef het geloof verder voortgezet na de dood van Joseph. De mormonen hebben tempels en in Salt lake city staat de grootste met alle overlijdensakten van alle mensen in de wereld. Hun geloof zegt dat je doden mensen nog kunt bekeren tot het geloof van de mormonen. In Zoetermeer staat ook een tempel van de mormonen. Toeval?
Naar mate we Zion naderen wordt de omgeving steeds canyonachtiger. Mooi uitzicht vanuit de bus. De grote van de heuvels of bergen (hoe je het ook mag noemen) maken een mens nietig.
Wies is blij met haar pocket camera. Ze is de hele tijd foto’s aan het maken vanuit de bus. Zij lijkt wel een kleine Japannertje.
Nu gaan we van de interstate af om route 9 te pakken door het plaatsje Hurrican. De kleur schakeringen zijn heel mooi. Rood, zwart en wit. Rood is door ijzeroxidatie, er zij ijzer in de steen, wit is van de kalksteen en zwart is van de basalt steen. Nu begint voor mij het mooiste gedeelte van de reis.
De mormonen hebben langs de Virgin rivier allemaal stadjes opgericht. Ze hebben ook geprobeerd om katoen te produceren maar dat is mislukt. Hier wordt het ook wel little Dixie genoemd. We moesten de wolken in de gaten houden. Als het regent dan kan er een flash flush ontstaan, dit zijn plotselinge overstromingen van de rivier.
Zion betekent het beloofde land In het park hebben we geluncht langs de rivier en toen een kleine wandeling gemaakt. We zijn langs de rivier gelopen, wat een uitzicht.
CCC, dit staat voor Civilian Concervation Core, dit zij werkloze mensen die door Roosevelt aan het werk zijn gesteld in de natuurparken. Zij moesten natuurparken maken en onderhouden.
Bryce canyon is ontdekt en genoemd doordat de boer Bryce zijn koeien kwijt was. En toen hij die ging zoeken vond hij Bryce Canyon. Van de weg zie je de canyon niet, maar als er voor staat dan schrik je wel even. We zijn langs de rim gelopen om te genieten van het uitzicht. Ik ben een gedeelte de canyon ingelopen.
Het is onmogelijk om te beschrijven wat je ziet. Dit was het weer voor vandaag en tot morgen.

• 03 Augustus 2013 - 07:11

Joshua Keesmekers:

Mooi

• 03 Augustus 2013 - 07:17

Riekie:

Prachtig die bergen. Wat een te gekke vakantie

• 03 Augustus 2013 - 07:58

Klara:

ik geloof wel dat je nu je ogen uitkijkt, met al die canyons en bergen. Lijkt me echt te gek.
    Ook mooi beschreven dit verslag, merk je als lezer echt wel dat Vegas het niet was. Terwijl ik eigenlijk verwachtte dat dit een plaats voor Michaël was. Groeten, Klara

• 03 Augustus 2013 - 09:04

Madita:

Klinkt allemaal goed... Vind het leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet er nog van dikke X

• 03 Augustus 2013 - 11:39

Angele Hochstenbach -sweelssen:

Ben nu al benieuwd naar de foto's

• 03 Augustus 2013 - 18:28

Pa En Ma.:

Ja maak maar mooie foto's dan kunnen wij ook van genieten en maak je vest en je foto toestel met een touwtje aan je broek vast haaaaaa.

Groetjes.

• 03 Augustus 2013 - 19:20

Djeems:

Dus over 7 dagen zitten jullie voor in de bus........als je het niet vergeet.....komt door het "all you can eat" buffet natuurlijk...

Groeten,
    Djeems