31-07-2013 dag 05 Las Vegas - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 31-07-2013 dag 05 Las Vegas - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

31-07-2013 dag 05 Las Vegas

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

01 Augustus 2013 | Nederland, Sittard

De blog van eergisteren die post ik vandaag. In Bakersfield was de WiFi toch wel erg slecht net als het hotel. De Days Inn is geen aanrader. Het ontbijt was 10 keer niks. Ik heb maar alleen een zelfgemaakte wafel (die moest ik echt zelf maken) gegeten. Er was enkel alleen brood voor te roosteren en geen enkel beleg. Wel jam of een of andere smeerkaas. Dit is echt geen aanrader. De prijs van onze kamer was $ 199,00 (zonder tax). Dit is het geld niet waard.
We gaan vanuit Bakersfield gaan we richting Las Vegas. We gaan niet door Death vallei omdat de weg is afgesloten vanwege overstromingen. De weg licht helemaal vol met modder. Als in Death valley 49 graden Celsius is dan wordt Death valley ook afgesloten. Het was nu 48 graden. Daarom gaan we een de tour maken en gaan we lunchen in Galico. Dit is een ghost town. We rijden langs de Sierre Nevada naar de Mojave dessert. En daar zagen we de Joshua trees. Dit was de inspiratie voor U2 om een album op te nemen. De woestijn is zeer gevaarlijk. De toenmalige directeur van de 013 in Tilburg dacht: “Ga ik eens lekker met de vrouw kijken waar U2 is geweest bij de Joshua trees. Hij is niet naar het park gegaan maar ergens of road gegaan. Ze kregen motor pech en hadden geen water bij zich. Om schaduw en water te zoeken zijn ze gaan lopen. Dit was dus fout. Ze zijn beide ook gestorven in de woestijn door uitdroging. Zo zie je maar weer dat de woestijn gevaarlijk kan zijn.
We hebben een kleine tussen stop gemaakt in Barstow om te kijken naar een oud treinstation en voor een plaspauze. Om daar te komen moet je over de oude route 66. Maar hier merk je niets van. De weg is niet meer in beheer van de staat en dus zeer slecht onderhouden. De staat heeft dit afgestoten omdat langs de route 66 nu een interstate loopt en alle plaatsjes langs de route 66 worden niet meer aangedaan. Dit zelfde speelt zich ook af in de film Cars. We zijn ook langs het vliegtuig begraafplaats geweest en bij fort Erwin. Hier is een compleet Iraks dorp nagebouwd om te oefenen voor het Amerikaans leger.
In Galico hebben we geluncht een oud mijnwerkers dorpje De gebouwen zijn nog origineel en het interieur is ook nieuw antiek. Het leuke is dat er op iedere tafel een kom met gezouten pinda’s in dop lagen. De schillen ervan kon je gewoon op de grond gooien.
Het begint warm te worden en het tempo van lopen lager. Veel water drinken en schaduw opzoeken. Vanuit hier is het nog maar een 2,5 h rijden naar Vegas. Bij de grens overgang van California naar Nevada staan meteen casino’s. De casino’s zijn ontstaan omdat de arbeiders vertier zochten en om belasting te kunnen innen. In Nevada is gokken legaal. Dit tot in tegenstelling van de rest van de staten. En natuurlijk heeft de mafia hier ook veel aan meegeholpen.
Aangekomen in het hotel zijn we meteen de kamer opgegaan. Ons geïnstalleerd en gaan eten. Want we gingen nog mee met de nacht tour.
Las Vegas is duur, zeer pompeus, over de top en alles wat niet echt is. We zijn in de Venetian geweest en daar was het dacht en nacht. En dit alles indoor, in een casino zie je geen dacht licht. Ongelooflijk. Her is er ook lekker aangenaam om te verblijven, qua temperatuur. Dit is natuurlijk goed voor de gokkers. Verder hebben we een plaspauze gedaan in de Bellagio om vervolgens naar de waterfontein show te kijken. Dit ook weer zeer prachtig en over de top. In de Bellagio is trouwens “Oceans 11” opgenomen. Toen naar het bord gereden van “Welcom to Las Vegas”, allemaal mensen en een bruidspaar voor een fotoshoot. Vervolgens zijn we naar de oude strip gegaan. Daar heb ik 20 jaar geleden ook geslapen. Nu is hij overdekt en het plafond is een groot beeldscherm. Ik herken niet meer van toentertijd. Om het uur wordt er een show gegeven….op de beeldscherm. Dan gaan alle lichten uit van de casino’s en de straat wordt afgezet. Dit was erg sensationeel. Een complete video show op muziek, nu toevallig, van Queen. Iedereen ging door het dak.
Na deze show op straat nog een tour langs de wedding chapels en toen terug naar het hotel. We zijn iet meer naar de casino gegaan. Dat gaan we morgen doen.
Dit was weer een dag uit onze vakantie tot morgen.

• 01 Augustus 2013 - 19:06

Kl:

Goh, wat een gedoe. Toch heb je in elke reis wel een hotel of ergens iets te eten wat minder aangenaam is. Jammer!!!! Maar Vegas was dus toch de moeite waard. Have fun en groeten, Klara

• 01 Augustus 2013 - 20:11

Pa En Ma.:

Doe rustig aan in de casino.

Groetjes.