30-07-2013 dag 04 Yosemity - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 30-07-2013 dag 04 Yosemity - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

30-07-2013 dag 04 Yosemity

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

01 Augustus 2013 | Nederland, Sittard

Vanuit Modesro naar Yosemity gereden. Wat een prachtig natuur gebied. We hebben een kleine stop in Mariposa gedaan. Dit stadje is genoemd naar de Mariposa butterfly (Monarch vlinder). Dit is een mining town. In 1840 kwamen de goudzoekers omdat er goud werd gevonden. Deze1ste goudzoekers werden dan ook het Mariposa bataljon genoemd. In deze streek woonden ook verschillende stammen indianen. Deze indianen waren altijd in oorlog met elkaar. Ze vermoorden elkaar bij het leven. En raad eens wat het indiaans woord voor vermoorden is……..? Juist ja, Yosemity. We hebben de rots formatie El Capitan en de Bridal veil (dit is een kleine waterval gezien). Na een mooi rit door het park, hebben we geluncht in het park met het eten wat we in Mariposa gekocht hebben. De eekhoorns komen bij jouw bedelen maar je mag ziet voeren. Hier staat een boete op van $ 250,00.
Toen zijn we naar de Half doom gaan kijken. Hier heb je een mooi uitzicht over het dal. Verder hebben we een wandeling gedaan door het bos om de Seqouia bomen te bekijken. Dit zijn rode hoge bomen, ze zijn de hoogste oude bomen van de wereld. De Grizzly bear tree en de Tunnel tree.
Na Yosemity zijn we gaan eten. Bij Hometown buffet, dit is een vreetschuur met verschillende soorten gerechten. Je zou kunnen zeggen een Amerikaanse wok restaurant. Alleen hier is alles al klaar gemaakt. Het is wel lekker, vooral het vlees. Hier ziet men een variatie aan Amerikanen. Leuk om te zien tijdens het eten. Daarom zo dicht mogelijk bij het eten en drinken zitten. Zo krijg je een overall view.
Vandaag was het een lange vermoeiende busreis dus douchen en slapen. En tot morgen.

• 01 Augustus 2013 - 17:38

Riekie:

Niet te geloven maar jullie hebben bijna al 1 week erop zitten. Time flys

• 01 Augustus 2013 - 19:28

Klara:

Nou, dit was dan een prachtige dag.

• 01 Augustus 2013 - 20:02

Pa En Ma.:

Breng wat van het vlees mee in een plastic zak dan kunnen ook mee genieten.

Groetjes.

• 01 Augustus 2013 - 23:12

Joshua Keesmekers:

dan krijgen jullie wel extra vlees na twee weken HAhaHA