29-07-2013 dag 03 Monterey - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 29-07-2013 dag 03 Monterey - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

29-07-2013 dag 03 Monterey

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

30 Juli 2013 | Nederland, Sittard

‘s Morgens SF naar Monterey gereden. De plaatsaanwijzing in de bus klopt weer niet. Nu heeft Kim, onze reisleidster, een opstelling gemaakt voor morgen. Gelukkig geen gezeur meer.
SF is ontdekt door Spanje. Daarvoor waren er 2 ontdekkingsreizigers die SF niet hebben kunnen vinden vanwege de mist. Om naar Monterey te komen zijn we via route 101 of te wel El Camino Real (the royal road). Langs deze hebben de Spaanse missionarissen missie posten gebouwd. En langs de 101 staan bellen zodat men vroeger zich kon aanmelden dat men er aan kwam. We passeren ook Silicion Valley, waar het computer gebeuren ligt. De gemiddelde leeftijd van een werknemer is 26 jaar, je kunt je dus voorstellen dat de werkgever alles eraan doet om zijn werknemers te behouden. Je hebt massage rooms, game rooms, ontbijt, lunch en avond eten worden in een hele mooi kantine bereid door chef koks.
Als facultatieve excursie was een boottocht naar de walvissen. Wies en ik zijn niet gegaan, de kans was groot dat ik zeeziek wordt en voor $ 65,00 vond ik dat het niet waard. We zijn Monterey binnen gelopen, weer allemaal kleren winkels en souvenirs. De baai van Monterey heeft een diepte van 3 km. Dus walvissen en ook de grootste komen hier om hier plenk te eten. Deze zeewier groeit hier volop. Het is beschermt gebied. De plenk mag niet worden geoogst voor industriële doeleinden.
Toen langs de kust naar Cannery Row gelopen. En je kunt het wel raden alweer een Valkenburg. Vroeger werden de sardientjes in Monterey gevangen en ingeblikt in Cannery row. Hier ziet men dus aan zeezijde een gebouw met een loopbrug naar de andere kant van de weg waar de cannery stond. Nu is deze industrie niet meer aanwezig, omdat nu overal sardientjes worden gevangen en ingeblikt. Men zegt dat hier de eerste sardientjes van de USA , en dus ook van de wereld, werden gevangen en ingeblikt.
Vanuit hier zijn we richting Pebble beach gegaan. Dit is geen stad maar een gemeenschap. De grond is in bezit van een investering maatschappij. Clint Eastwood en nog 1 persoon zijn hier nu de eigenaar van. Door Pebble beach loopt de 17 mile road. Hier moet je tol betalen om binnen te komen. In dit gedeelte liggen wel 8 golf banen. En heel dure huizen, zeg maar mansions. Op de grootste golf baan wordt de US Open Golf gespeeld. Een 18 hole doen op deze baan kost $ 450,00. Ik denk dat het eten en drinken er niet bij in begrepen is.
In Carmel, waar Clint Eastwood 2 jaar burgemeester is geweest, hebben we een koffie pauze gehad. Een leuk plaatsje maar erg duur en niet veel te beleven.
Toen moesten we een 2,5 uur rit naar Modesto. Onderweg veel fruit gaarden, groente velden en dorre bergen. Hoe meer land inwaarts je gaat hoe warmer het wordt. Aangekomen in Modesto met de koffers de trap op naar de 2de verdieping. Snel opfrissen en toen bij de Mexicaan wezen eten. En nu uitrusten om morgen naar Yosemity park te gaan.

• 30 Juli 2013 - 07:26

We horen ons donderdag
    xxx groetjes

• 30 Juli 2013 - 08:30

Riekie:

Veel wandelen? mooie dingen te zien geweldig

• 30 Juli 2013 - 08:42

Klara:

Nou jullie zien wel veel bijzonderheden. Kon je vanaf de strand geen walvissen zien spuiten ?
    Jullie zien er fris uit op de foto. wat een land he ? Mooie foto's weer. Groeten.

• 30 Juli 2013 - 09:02

Joshua Keesmekers:

minder mist en hoe zijn nu de ramen van het hotel?

• 30 Juli 2013 - 11:32

Djeems:

Leuk verhaal en het zijn altijd dezelfde typetjes die de probleempjes veroorzaken.

Geniet van het mooie weer!

• 01 Augustus 2013 - 19:54

Pa En Ma.:

In Carmel is alles duur maar goed je komt maar een keer en geniet er maar van.

Groeten.