28-07-2013 dag 02 San Francisco - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 28-07-2013 dag 02 San Francisco - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

28-07-2013 dag 02 San Francisco

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

29 Juli 2013 | Nederland, Sittard

SF by night is zeer mistig. Het zicht was slecht maar dat komt ook merendeels door de vieze ramen die niet gewassen zijn. De jetlag heeft toegeslagen we waren wat aan het lezen en onze ogen vielen iedere keer dicht. Ik meer als Wies, zij was mij iedere keer wakker aan het maken maar tegen 20:00 h zijn we in slaap gevallen. Maar ja, wat doet een jetlag die laat je weer op de onmogelijke tijd wakker worden. Met andere woorden slecht geslapen. Zijn we maar om 04:45 h opgestaan en gaan douchen. Nog wat tv gekeken en chips gegeten als pre-ontbijt. Ontbijt is pas om 06:30 h en we gaan om 08:00 h al een city tour doen met de hele groep. We gaan vroeg ontbijten want ik moet daarna nog altijd naar de kleine kamer en tjebok onder de douche. De Doritos Nacho chees smaken toch anders als bij ons.
Zo dit was een klein intermezzo van de dag om 05:10 h, de dag gaat dadelijk beginnen.
Om 08:00 h verzamelen en dan met de bus de city tour van FS doen. Komen er 2 Belgen te laat, moeder en dochter, heeft de moeder last van wagenziekte en wil dus voorin zitten. Maar ze zegt tegen de dochter (autistisch), dat ze de pilletjes voor wagenzieke niet heeft ingenomen. Hallo, en dan vragen of ze vooraan mag zitten als ze als laatste binnenkomt, dacht het niet. Toen werd er opnieuw de stoelen dans gedaan.
Toen begon de tour.
We reden eerst naar St. Marys Cathedral.. Het heeft de bijnaam van een wasmachine fabrikant, omdat de binnenkant lijkt op de binnenkant van een oude bovenlader. De naam is mij ff ontschoten. Deze kerk ligt in de Japanse buurt. Hier zijn de straat namen ook in het Japans aangegeven. Hier hebben veel Japaners van vroeger zich gesettled, ook velen die toenertijd in de kampen voor Japaners hebben gezet vanwege de aanval van Japan op Pearl Harbor. Alle Japanners in Amerika moesten zich verzamelen en werden in kampen gezet.
De volgende stop was Civic center. Dit is de buurt voor alle publieke zaken. Hier staat City Hall. Echter daar waren film opnames bezig. We weten niet welke film. Er liepen mensen rond in “zwervers” kleren die voor iets bang waren. En er liepen mensen met allemaal witte plekken op hun grijze pak. Je zag geen gezichten. Volgens mij waren dit markeerpunten.
Vervolgens zijn we naar Alamo Square gereden. Hier ziet men de Color Ladies. Dit zijn de Victoriaanse huizen die we zijn in de serie “Full House”. In het begin waren ze grijs geverfd met de verf van de marine. Omdat dit na de oorlog in overvloed aanwezig was. In de hipie periode heeft ioemand gedacht: “Wat een saaie boel.” en begon zijn huis een leuke kleur te geven. Dit werd later door iedere huisbezitter in deze straat ook gedaan.
Via Golden Gate Park zijn we naar de Golden Gate Bridge gegaan. In dit park lopen bisons rond,wellis waar omheind. Dit park is 20% groter als Central Park in New York. Hier staat ook een echte windmolen. Hij is gemaakt in SF maar ter reperatie opgestuurd naar Nederland. Koningin Wilhelmina heeft daar een tulpen parkje gedoneerd.
Aangekomen bij de Golden Gate Bridge stond deze gedeeltelijk in de mist. Men zegt ook als je de mist niet heb gezien, dan ben je niet in SF geweest. Door een koude stroom van Pacific oceaan, wat koude lucht brengt en de warme lucht stroom van het land geeft als resultaat de mist.
De city tour eindigt bij Pier 39 bij Fishermans Wharf. Dit is net de Outlet center in Roermond. Smal, alleen met allemaal vreetschuren en souvenirs winkels. Bij deze pier vind je ook zeehonden. Deze beesten stinken. Je ziet ze en je ruikt ze. We hebben geluncht bij Bubba Gump Shrimp Co. Dit restaurant heeft als thema Forrest Gump. Dit is een leuk restaurant met goede muziek en lekker eten. Wij hebben garnaal tempur, gewone gekookte garnaal en garnaal met een kokos beslag met frites. Ik heb daar ook Huspuppies (zoals Djeems het zegt) gegeten. Het zijn Hush pups, dit zijn een soort frikadel daging met gemeng met rijst, vis en garnaal. Alleen het is duur. Maar voor 1 keer, wat maakt het uit. Het is niet zo dat we hier jaarlijks komen. Tevens werd ons gevraagd wie de vriendin van Forrest was. Wies wist het antwoord: “Jenny”. Toen vroeg ze ook nog of wij een quiz wilden spelen na het eten. De quiz was gebaseerd op, je raad het natuurlijk al, Forrest Gump. We hebben maar vriendelijk het aanbod afgeslagen. Nog zo veel te doen die dag. Hier waren heel veel Seafood restaurants. Maar geen Long John Silver gevonden om een ???????Long John Silvers Big Catch uit te proberen.
Na het eten nog wat rond gelopen en toen wilden we naar Lombard street lopen, naar de Funny street. Maar dit was te ver weg. We hebben toen een oude tram genomen. Deze oudes komen uit de hele wereld en zijn opgeknapt om daar hun dienst te doen. Via de Market place,een oud gebouw voor overstap van ferries, gelopen naar een cable car op California om daar mee naar het hotel te gaan.
Als facultatieve optie was een tour door een gedeele van China Town. De Chinesen zijn hier gekomen om spoorlijnen te bouwen. Wat een kleine winkels die helemaal vol staan met zooi. Het eten was goed. We hebben in de Four Seas gegeten. Hetzelfde principe zoals wij in Antwerpen hebben gedaan. Een ronde tafel met een draaiplateau en eten erop. Kantonese babi pangang, kip in zoet zure saus, garnalen met walnoten honing en sesamzaad, wantan soep en nasi goreng. Als toetje Fortuna cookies. Wie had “Stop searching forever. Happiness is just next to you”.En ik zat naast haar. Ik had: “Others take notice of your radiance. Share your hapiness”. Dat is toevallig, het komt ook zo uit.
Na het eten zijn over de Oakland Bay Bridge gereden. Deze bestaat dit jaar al 75 jaar. Op Treasure Island een heel mooie view FS. Een heel mooie afsluiting van 2 dagen San Francisco. Nu vroeg slapen en morgen vertrekken we om 07:15 h naar Montery.

• 29 Juli 2013 - 08:05

Riekie:

Mooie foto's, zus je hebt je broek aangepast aan de achtergrond. gr.

• 29 Juli 2013 - 08:35

Angele Hochstenbach-sweelssen:

Wat hebben jullie al veel gedaan en dat met een jetlag.
    En lekker gegeten
    Een mooi verslag michael
    VEEL PLEZIER IN MONTERY
    xxxgroetjes

• 29 Juli 2013 - 10:48

Klara:

Wat een hoop te beleven. Wel leuk om ook de geschiedenis erbij te zetten. Leuk de foto.
    Have fun.

• 29 Juli 2013 - 10:48

Klara:

Have fun.

• 29 Juli 2013 - 11:49

Joshua Keesmekers:

He is dat van Bubba van de film Forrist Gump Leuke foto en hebben jullie ook gegeten Long John Silvers Big Catch oftewel "big heart attack"
    Veel plezier in Montery

• 29 Juli 2013 - 13:29

Djeems:

Hush puppies.........

• 29 Juli 2013 - 19:36

Pa En Ma.:

Leuk verslag en geniet er maar van.