27-07-2013 dag 01 San Francisco - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu 27-07-2013 dag 01 San Francisco - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

27-07-2013 dag 01 San Francisco

Door: Michael en Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

28 Juli 2013 | Nederland, Sittard

Na een nachtje in het Ibis hotel Amsterdam Airport geslapen. Zijn we om 04:30 h opgestaan. Op het gemak met een shuttle bus naar Schiphol gereden. Dit is wel een lekker manier van reizen als je zo vroeg moet vertrekken. Een hotel overnachting was goedkoper als lang parkeren.
Jean-Pierre en Anoek hebben ons gisteren naar het hotel gereden. Onderweg zijn we gaan eten bij de Lucht. En nee geen BK maar LaPlaca. Een oer ham met frites en Anoek had een halve kip waarvan ik lekker het kontje mocht op eten. Bij de BK hebben we alleen een smoothy gekocht. Deze hebben we buiten bij de auto opgedronken. Ik had lekker een sigaretje van Anoek gebiets. Het is tenslotte vakantie en dan rook ik mij nog graag een sigaret.
Het incheken van de bagage ging ook perfect. We hadden ons online reeds in gecheckt. Alleen in zet de koffer in de bak alles ging perfect en toen deed hij het niet meer. Moest ik een andere machine pakken. En toen ging het wel in 1 keer. Na wat rondwalen op Schiphol en een beetje geshopt zijn we naar de gate gelopen. Daar moesten we door de body scan. Ik hoop dat ze niet geschrokken zijn van mijn lichaam. We hebben verder geen commentaar gekregen, dus het zal goed zijn geweest.
Het is nu 11:09 h Nederlandse tijd en we zitten in het vliegtuig op een zeer hoge hoogte. We zijn nu het entertainment aan het testen. Tevens komen frisdrank en pinda’s aan. Gelijk gevraagd of ze een fles water willen vullen en warempel ze deden het ook. Het is geen botol jebok maar een drinkfles van Dopper.
En nu gaan we film kijken. Ik ga Valetino kijken en Wies Gooise vrouwen. Oh zij is nog bezig met het zoeken en proberen een film op te starten.
Het is nu 07:00 h ‘s morgens West Coast tijd. We zitten nog altijd in het vliegtuig en nog 4,5 h te gaan. Wies heeft een beetje geslapen, ik niet. De hele tijd film gekeken en nu wil ik slapen maar het lukt niet.
We hebben van stoel gewisseld, zodat een familie van 5 personen bij elkaar konden zitten (vader en moeder met 3 kleine kinderen). Wij hebben u stoelen 40D en 40E maar nog altijd aan het gangpad.
Onze billen doen pijn van het zitten. Daarom bewegen we veel. Voor mijn rug doe ik sommige oefeningen die ik staande kan doen, Roland zal trots op mij zin. Op grote hoogte oefeningen doen van G-Safe.
Wies luistert naar Sky Radio en leest een boek. Ik luister naar New Country terwijl ik dit schrijf. Dadelijk maar eens mijn e-boeken uitlezen.
Om 12:00 h geland op San Francisco airport. De douane was een lachertje. We dachten nu krijg je een strenge controle maar nee hoor. Toen begon de zoek tocht naar de transfer busje. Na lang gezoek toch gevonden en deze heeft ons met een grote omleiding naar het hotel gebracht. Er waren meerdere passagiers die hij moest weg brengen.
Op de kamer gekomen ff bijkomen van de reis. We slapen in de Holiday Inn Golden Gateway op van Ness Avenue. De kamer is in orde en ziet er heel netjes uit ((we hebben een King size bed). WIFI is wel langzaam maar het is gratis.
En toen zoeken naar iets te eten. Dit was een hele onderneming. We wisten niet waar we moesten zijn en zijn dus gewoon op verkenning gegaan. Echter SF heeft heel veel heuvels en ook steile heuvels. We zullen morgen vroeg wel onze kuitjes voelen.
We hebben een jas aan moeten trekken want het waait hier behoorlijk door die straten heen. Dit maakt het ook heel fris.
De eerste indruk van SF was Europees, winderig en bewolkt. Morgen hopen we op beter weer. Tevens leren we de rest van de groep kennen.

Tot zover de eerste dag.

  • 28 Juli 2013 - 06:43

    Djeems & Margriet:

    Enjoy!
    Als jullie een Long John Silver's tegenkomen effe naar binnen wippen. Ben toch benieuwd of het een restaurant is of een bar voor ....... gelijksoortigen.
    Hopelijk hebben jullie een leuke groep!
    Groeten.

  • 28 Juli 2013 - 08:22

    Klara:

    Goh wat leuk. Fijn dat alles goed is gegaan. Have fun.

  • 28 Juli 2013 - 09:12

    Angele Hochstenbach-sweelssen:

    Ik hoop dat jullie hebben kunnen slapen
    En dat de spierpijn mee valt
    Geniet van wat de dag jullie brengt
    xxx groetjes

  • 28 Juli 2013 - 10:02

    Pa En Ma :

    Een mooi verslag Mies en Wies en hoop nog vele te krijgen. Nog een prettige.

    Groetjes en zoentjes.

  • 28 Juli 2013 - 10:07

    Joshua Keesmekers:

    hoe gaat het nu met je rug. Gisteravond het vrijgezelle fuifje van Ben is goed verlopen. Lekker gegeten bij Ernestoos En mam wat jou eerste indruk van de west-coast.

  • 28 Juli 2013 - 11:54

    Jean-Pierre:

    Dat is mooi om ye horen dat de reis goed is verlopen.
    Succes met jullie kuiten en ben benieuwd naar het volgende verslag.

  • 28 Juli 2013 - 15:01

    Marlie:

    fijn dat alles zo goed is verlopen met de reis.
    geniet ervan en ik zie het volgende verslag wel komen

  • 29 Juli 2013 - 07:33

    Shirley:

    Hey luitjes...wij zijn gisteren veilig geland
    En ja die body scan hihi ik stond er al in maar moest wachten begon ik te dansenen Lisa...MMAAHHHHMMMM hahaha...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 24609

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2024 - 03 September 2024

Noorwegen, Zweden en Denmarken

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: