De reis naar Henny via Gotenburg. - Reisverslag uit Skänninge, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu De reis naar Henny via Gotenburg. - Reisverslag uit Skänninge, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

De reis naar Henny via Gotenburg.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

03 Augustus 2015 | Zweden, Skänninge

03-08-2015 06:50 h
Op gestaan om 06:15 h. Licht van buiten en het geluid van een boot die vaart. Moeilijk te omschrijven wat voor een geluid het is. Een zeer monotoon geluid. Het inslapen is goed gegaan, we waren moe van de rit.
Dadelijk ontbijten en dan gereed maken voor het uitrijden van de boot. We gaan Gotenburg verkennen en naar de vismarkt. Als we dit kunnen vinden. En dan vervolgen we onze reis naar Henny in Skänninge voor 2 nachten.
Wij hadden een duur ontbijt. Voor € 18,00; 2 broodjes, 2 koffie en 2 kokjes. Dat was ff schrikken.

03-08-2015 18:45 h
We zijn nu ben Henny in Skänninge. Het was een mooie dag vandaag.
Het afmeren en het uit rijden van de boot is ook goed gegaan. We zijn eerst in Gotenburg geweest. Wat een mooi schone stad. De architectuur is oud en goed onderhouden. Mooie wandelgebied met vele winkels en eetgelegenheden. Je hoeft niet te verhongeren. Wat ons wel opviel was dat er veel boeken winkels waren. Als lunch hadden we een Maleisische buffet gegeten. De keus was Burger King of het Maleisische buffet. Veel gelopen en eigenlijk een beetje moe. We zouden nog naar de vismarkt gaan en vis kopen. Deze zouden we dan bij Henny gaan op eten. Echter geen vis te bekennen op de vismarkt. Alle vis was al op rond 13:00 h. Alleen maar lege vitrines vol met ijs.
Toen proberen uit Gotenburg te komen. De navigatie was een beetje van streek. Dus het duurde even voordat we op de autoweg zaten. De eerste 100 km was op een autoweg waar je maar 110 km/h mocht rijden. Maar dit is bijna standaard in Zweden. De laatste 150 km was door een bosrijk 2 baansweg met een gemiddelde snelheid van 100 km/h met stukken van 70 km/h. We hebben ook een stuk langs het Vattern meer gereden. Prachtig wat een omgeving. Het auto rijden is wel relax hier in Zweden. Niet druk op de weg en heel weinig laagvliegers, zoals in Duitsland op de Autobahn.
Onderweg zijn we nog gestopt om een kop koffie te drinken. En zoals jullie weten heb ik vakantie en onder het genot van een sigaret en zitten op onze nieuwe opvouwbare stoeltjes, de koffie lekker relax opgedronken.
Daar we geen vis hadden, zijn we bij Lidl vis gaan halen. Hebben we alsnog vis op het menu staan. Ik zit buiten op het terras van Henny deze blog te schrijven. Ik heb alle stress van het werk nu helemaal naast mij neer gelegd. Ik check ook de e-mails van het werk niet. Ze komen wel, maar kijk er lekker niet naar. Ik kijk in het rond en zie de rust om mij heen. Nu alleen nog kijken hoe ik deze blog op het net krijg. Want Henny heeft geen free wifi. Via mijn telefoon heb ik nu wifi.

  • 04 Augustus 2015 - 07:59

    Klara:

    Wat leuk om te lezen. En ja Micha je mails van het werk lees je maar als je weer thuis bent, daar is vakantie voor. Ben jaloers, lees nu bijvoorbeeld over het Vatternmeer, komt voor in de boeken van Wallander.Groeten en geniet.

  • 04 Augustus 2015 - 09:18

    Angele Hochstenbach:

    Wat fijn dat je daar niet zo hard mag rijden .Zo zie je ook meer van de omgeving waar door je rijdt .Wat goed dat je de e mails niet leest .Jullie hebben vakantie .Ik vindt het super dat dit weer doet .Zo reis ik ook met jullie mee dankjewel .Wat klara schrijft over wallander heb ik ook vele afleveringen gezien op tv .Ik wens jullie een fijne dag .HIER was het gisteren 35 graden bloedje heet .En regent het dus weer benauwd .Morgen weer warm rond de 32 graden .Doe hennie de groeten en geniet van jullie dag .xxx groetjes

  • 04 Augustus 2015 - 11:21

    Joshua Keesmekers:

    Maleisische buffet wat is dat. Fijn te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Gisteren 3 aug was het hier erg warm maar ik heb alles dicht gehouden. in mijn appartement was het redelijk koel

    Dus geen vis kunnen kopen op de visafslag jammer dan hebben we nog altijd Lidl. Is wel rustig rijden in zweden. Volgens mij wil je daar ook niet hardrijden anders mis je de mooie natuur.
    Doe de groeten aan Henny

  • 04 Augustus 2015 - 21:10

    Riekie Sweelssen:

    Fijn om te horen dat alles goed is met julli

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wies en Michael

Onze reisverslagen naar diverse plaatsen en landen.

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 21157

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2015 - 15 Augustus 2015

Zweden

27 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

The Western Experiences

11 Augustus 2010 - 01 September 2010

De gordel van smaragd.

Landen bezocht: