Van Kristianstad naar Malmö. - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu Van Kristianstad naar Malmö. - Reisverslag uit Malmö, Zweden van Wies en Michael - WaarBenJij.nu

Van Kristianstad naar Malmö.

Door: Wies en Michael

Blijf op de hoogte en volg Wies en Michael

10 Augustus 2015 | Zweden, Malmö

10-08-2015 19:42 h
Vanmorgen zijn we naar Hölllviken gegaan om een Vikingdorp Foteviken te gaan bekijken. Hier kon je kijken hoe de Vikingen vroeger hebben geleefd. Leuk om te zien, de moeite waard. Alleen de acteurs begonnen pas tegen 12:00 h en toen gingen wij weg.
Vervolgens zijn we naar Skanör en Falsterbo geweest. Dit zijn 2 plaatsjes waar je heen gaat voor de zee, vogels spoten, paardrijden, fietsen en wandelen. In de dorpjes is zelf niets te doen. Er om heen heb je veel campings of vakantiehuisjes.
In Skanör hebben we bij een vis rokerij gegeten. Een gerookte visschotel met diverse vis en een vis soep. Het was wat aan de prijzige kant maar overheerlijk. De beste lunch tot nu toe. Volgens mij kan niets dit meer overtreffen. Hierna zijn we doorgereden naar onze slaapplaats in Malmö. De navigatie gaf de verkeerde locatie op. Na wat rond te hebben gereden en 2 keer dezelfde weg te hebben begaan, zijn we toch maar het bordje golfbaan , zwembad en hotel gevolgd. Het stond een beetje raar aangegeven allemaal.

Na het inchecken met de bus naar centrum Malmö gereden. Het ligt ongeveer 5 km uit het centrum en het was goedkoper met de bus te gaan dan met de auto, vanwege parkeergeld.
Als eerste een boottocht gedaan door Malmö. Dit was wel leuk maar Alkmaar, Amsterdam of ‘s Hertogenbosch is leuker. Daarna door de stad geslenterd. Toen besloten we naar de City Gross te gaan, dit is een winkel die je kunt vergelijken met een grote AH waar je van alles kunt krijgen en niet alleen food maar ook non-food.. Hier hebben we ons avondeten gehaald en dit op de kamer gegeten. We hadden nog genoeg van onze lunch.

Vandaag weer veel gereden en genoten van het landschap dat voorbij komt vliegen. Morgen gaan we een fietstour door de stad doen met een gids.

• 11 Augustus 2015 - 00:05

Joshua Keesmekers:

Ik lees dat het een interessante dag was

• 11 Augustus 2015 - 08:35

Klara:

Goh wat leuk. Lijkt me dat je veel info opdoet deze vakantie.Fiets ze !

• 11 Augustus 2015 - 09:09

Djeems:

Lang leve de iPad!
    Zag dat mijn vorige posts niet zijn aangekomen. Ben reuze benieuwd naar de worskops van het glasblazen.
    De fietstoer zal je zeker bevallen.
    Groeten Djeems & Margriet

• 11 Augustus 2015 - 12:06

Angele Hochstenbach:

Wat leuk dat jullie de bewoning van de eerste Zweden heb gezien .Altijd leuk de historie van de het land of de streek waar je bent .Fijn dat jullie toch nog hebben genoten van de gerookte vis .Och dat je twee keer de zelfde weg af leg maakt niets je bent toch op vakantie en je ziet de omgeving beter.Ben benieuwd naar jullie fiestocht .Veel plezier xxx groetjes